31.07.2010, 18:21:18 *
Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.

Kirjaudu käyttäjätunnuksen, salasanan ja istunnonpituuden mukaan

Etusivu   Ohjeet Haku Kalenteri Kirjaudu Rekisteröidy  
Sivuja: 1 2 [3] 4   Siirry alas
  Tulostusversio  
Kirjoittaja Aihe: Grinding heaven, lifebook ala Kordo & Samppanen  (Luettu 5065 kertaa)
anttifish

Poissa Poissa

zikako14@msn.com
Profiili Sähköposti
« Vastaus #40 : 05.10.2009, 21:43:18 »

Mitä tuohon vedonlyöntiin tulee niin itse ainakin henkilökohtaisesti sen verran harvoin mitään vetoja pistelen et yleensä vedän tunteella sille "omalle" joukkueelle, mikäli heillä on edes pienet voitonmahdollisuudet.
Helvetin vittumaista rykästä toiselle joukkueelle ja sit "oma" napsuttaakin himo 18-0 voiton jalkapallossa  Grin
Mutta mikäli noita pelaa vähänkin tosissaan niin varmasti nuo tunnebetsit on just isoja virheitä.
tallennettu
Kordo
Ylläpito

Poissa Poissa

kordoomi@elisanet.fi
Profiili WWW Sähköposti
« Vastaus #41 : 11.10.2009, 14:25:22 »

50 eurolla sadismia, sirkushuveja ja asioita mitä Kordo tekee kännissä

Tämä blogientry startataan ehkä kaikkien aikojen mielenkiintoisimalla otsikolla ja jälleen kerran postaukseni sisältää enemmänkin IRL sekoilua kuin tylsiä käsihistorioita, tilastokäppyröitä tai ohivetoitkuja (jätetään ne Samppaselle), elikä jos haluat lukea pokerista, niin klikkaa selaimesi osoiteriviä ja kirjoita joku muu osoite, kiitos! Pyydän myös etukäteen anteeksi tämän kirjoituksen sisältöä ja kirjoitusasua, on sunnuntai aamupäivä, istun bussissa ja en ole ikinä ollut näin kännissä edellisen illan ryyppyreissun jäljiltä.

Aloitetaan kuitenkin otsikon alulla 50 eurolla sadismia ja sirkushuveja, ja jätetään ryyppytarinat viimeiseksi. Ai niin tämäkin liittyy ryyppäämiseen, yllätys yllätys. Homma lähti liikkeelle viime sunnuntaina, kun lupasin tarjota illan, jos vastapalveluksena Samppanen toimii kaksi viikkoa orjana ja tekee ihmisoikeuksien rajoissa kaiken mitä Kordo käskee. Täytyy heti alkuun todeta, että diili tarjoaa itselle ihan käsittämättömän positiivisen odotusarvon ja hetken mietinnän jälkeen diili oli lyöty lukkoon.

Nyt olen koko viikon hypännyt herätessäni kuntopyörän selkään, huutanut Samppasen hereille ja määrännyt päivän ensimmäiset tehtävät. Tiskaa, imuroi, pyyhi pölyt, pese pyykit, tee ruokaa jne. Samppanen ei todellakaan tiennyt mihin ryhtyy. Oon ollu ensimmäisen viikon aika iisi isäntä, mutta ens viikolla aion skarpata ja Samppanen tulee tajuamaan, että teki elämänsä huonoimman diilin.

Sitten niihin varsinaisiin ryyppytarinoihin. Eilisen suunnitelma oli lähteä testaamaan kohua mediassakin herättänyt tamperelaisbaari Out of juice.

Out of juiceen maksaa kuusi euroa sisään ja tällä kuudella eurolla saa rannekkeen. Rannekkeella on koko illan juomat erikoishintaan, kalja, lonkku ja sidu euron, shotit euron ja kaiken kauneuden huipuksi Tampereen halvinta karpalovodkaa (2,5€), jos siis joku ei vielä tiedä, niin karpalovodka on jo legendaariseksi muodostunut suosikki ja oikeastaan ainoa juoma mitä baarissa kittaan.

Lähdimme liikkeelle paikallisesta Jäähovista, missä betsattiin bilistä, tikkiä ja vedettiin kalliita pohjia. Otin tietysti perus upit peleistä ja pelasin itelle ilmasen illan jo hyvissä ajoin. Vajaan kymmenen karpalovodkan jälkeen oli aika siirtyä keskustaan, jossa ilta jatkui luonnollisesti kosteissa merkeissä ja pöydässä oli koko ajan prikallinen karpaloisia juomia.

Oltiin kaks päivää hehkutettu Anaheimin viimeisintä koitosta Bostonia vastaa, Teukan kahta maalia
minuutissa ja viime yönä pelattua Philadelphia matsia, joten jouduttiin poistuun keskustasta takaisin Grinding heaveniin hyvissä ajoin, että ehdimme katsomaan peliä, joka alkoi klo 02.00.

Nyt päästään blogiotsikon toiseen osaan "Asioita mitä Kordo tekee kännissä". Olimme siis yhden aikaa nauttineet noin 20 karpalovodkaa per lätty (täysin mututuntuma) ja päivän ruokailut oli ainakin omalta osalta täysin puutteellisia, joten jouduimme tankkaamaan keskustan Subwayssa.

Subit tilattuamme saatiin Samppasen kanssa joku ihan käsittämätön taistelu aikaan mainoskyltistä, jonka kirjoitusasu oli väärä. Tästä kimmastuneena nappasin Samppasen subin kainaloon ja marssin itsenäisen miehen askelin kohti keskustorin taksijonoa, ja hyppäsin ensimmäiseen taksiin pakomatkalle!  Samppasen ilme oli niin priceless kun kaveri astelee Subwayn ovesta ulos ja Kordo on keso pystyssä taksinpenkillä.  Harmi, että siitä ilmeestä ei ole olemassa kuvamateriaalia.

Taksijahdin jälkeen saavuimme viimein Heaveniin juuri oikeaan aikaan kello kaksi. Saatiin vielä ihan käsittämättömät jälkilämmöt päälle.

Lopputulos: Sammuin, herään aamulla ja luen jenkkimediasta "Teemu Selänne ratkaisi Anaheimin pelin käytännössä yksin"

Vuoden pahin BAD BEAT!

P.S. Pokeriblogissa pitää kirjoittaa pokerista. Pokeri on sujunut menneellä viikolla upswingissä nl100 pelejä paukutellen.

Olen puhunut, kiitos seurasta ja kuulemiin!
tallennettu

http://www.grindingheaven.com - Grinding Heaven, lifebook ala Kordo & Samppanen
Samppanen
Ylläpito

Poissa Poissa

Profiili Sähköposti
« Vastaus #42 : 12.10.2009, 18:43:54 »

Ohi syyskuun, läpi repaleisen lokakuun

Samppanen on toipunut megakosteasta viikonlopusta, elvyttämiseen ei tarvittu kun puolikas särkylääke, satsi käsittämättömän mahtavaa chinesemättöö ja tietenkin Anaheim Ducksejen peli aamuyöllä. Olo on kun voittajalla, ja oon taas saanu kuntoilukipinän ilmoille. Kun vain saisi pidettyä tän motivaation yllä ja välttää noita jokaviikkosia lipsahduksia treenistä ni oon toivon mukaan hyvässä tikissä enskesänä. Tai no en ehkä ihan parhaassa mahdollisessa, mutta semmosessa että voi olla ylpee itestään. Kaikki on kuitenki musta ittestäni kiinni, jos ei panosta tohon sheippaamiseen kunnolla niin ne tulokset ei tuu näkymäänkään. Simple as that.

Mulla ei oo varmaan ikinä ollu elämässäni unirytmi näin sekasin mitä viimeaikoina on ollu, tähän saattaa vaikuttaa just noi Ankkojen matsit mitkä pelataan yleensä siinä klo 3 tai klo 4:n jälkeen aamuyöstä. Tämä tarkottaa sitä että nukkumaan pääsen aikasintaan siinä klo 7 jälkeen ja jos on kunnon stiimihöyryt päällä matsin seurauksena ni saattaa venyä jopa pidemmälle. Sitten herään yleensä siinä klo 15-16 pintaan ellei Kordo oo kuntopyörän selästä hikipanta päässä kiekumassa kukonlaulun aikaan että "Samppanen vittu nouse ny, mulla on sulle tehtäviä..!!", jotain armoa KIITOS! No ei. Kordo omassa entryssään mainitsi tosta meiän pikku diilistä, täytyy kyllä myöntää että en mä ihan näin helpolla odottanu pääseväni. Musta tuntuu et se venaa sitä hetkee et mä kilahdan ihan vitusti sen käskytyksistä. Tiedän mihin oon ryhtyny, tää on yks tapa maksaa velat takas ja samalla pysyy Grindingheaveni hyvässä kunnossa,  ei tässä mitään hävittävää oo. Teen vaan duunit kunnolla, tunnollisesti ja noudatan sopimusta loppuun asti.  Wink

Mulla ei oo mitään kommentteja koskien tota lauantaista mylläkkää, koska mun mielestä siinä ei ollu mitään normaalia promillesekoilua suurempaa. Ilta oli kaikinpuolin vitun hauska, halpa viina virtasi ja subit lenteli heavenin ikkunoista. Kertailtiin siinä seuraavan päivän mittaan tapahtumia ja naurettiin ihan vitusti.

Sitten siihen itse asiaan, elikkäpä pokerinpeluuseen. Oon vetäny tässä alkukuusta normaalisti no-limit micro grinderinä hyvällä menestyksellä NL10 melkeenpä 4k kättä, joku 8.5BI uppia. Tällä menolla toi käsitavote tulee täyttyyn ihan helposti ellei jopa ylitykkin kevyesti. Oon pelannu mielestäni hyvin ja tää taso on taputeltu aikoja sitten, mutta koska panostan bankroll managementtiin ni mä en nosta tasoja tahi ota shotteja ennenku mulla on turvallinen rolli tonne NL20:n ja siitä ylemmäs, mä voin grindata täällä vaikka 1,5k$ asti jos musta tuntuu siltä ja täältä irtoo helppoo rahaa. Turnaukset oon jättänyt pois, ei ole ollu mitään hinkua mennä arpomaan huonolla menestyksellä MTT:tä kun mun meriiteistä ei oo muutenkaan mitään mainitsemisen arvosta. One time saa siis odottaa jonkin aikaa. Nyt oon pitäny taas muutaman välipäivän pelaamisestakin, mutta tänään ois tarkotus vetää yöllä sessionit kun ei Duckseillakaan oo peliä.

Siinä teille tän kuun ainoo ehkäpä kunnollinen entry mitä multa tullaan taas näkemään, näitä pitkiä entryjä on imo ihan vitun vaikee kirjottaa jos ei oo mitään järkevää kerrottavaa.

Samppanen toivottaa tältä erää taas kaikille lukijoille ja käyttäjille rauhaa ja rakkautta, muistakaa pelailla pokeria ja pitää hauskaa!  Kiss
tallennettu

Lifebook á la Kordo & Samppanen - www.grindingheaven.com
anttifish

Poissa Poissa

zikako14@msn.com
Profiili Sähköposti
« Vastaus #43 : 12.10.2009, 21:11:19 »

subit lentelee heavenin ikkunoista, hohoo  Grin Cheesy

Miten perseestä tämä suomen syksy onkaan, masentavaa kun kaveri avautuu mesen välityksellä miten lämmin kreikassa on..

Pitää tästedes varmaankin tulla Treelle dokaamaan kerta noin halpoja juomia sielläpäin, 50-50 kaljaa ja vettä(?) miten toi voi olla kyseiselle kuppilalle mitenkää +ev myydä noin halvalla Shocked

Pääsis edes pokeria pelaamaan, aika kun menee toistaseks kunnollisen rollin kasaukseen ja Samppasen oppipoikana, omassa pelissä sen verran virheitä et ihan jees saada joltain apua niiden karsimiseen..

Eipä mitään, jatkakaa samaan malliin. Thumbs up given!
tallennettu
Kordo
Ylläpito

Poissa Poissa

kordoomi@elisanet.fi
Profiili WWW Sähköposti
« Vastaus #44 : 20.10.2009, 13:29:48 »

Uusia tuulia ja vanhaa tuttua

Ei, emme ole menneet poikki, emmekä ole vielä eronneet. Grinding heavenissa on vietetty sen lyhyen historian ylivoimaisesti paras viikko ainakin omasta mielestäni. Pokerit sujuu loivassa ylänosteessa, työskenneellään uuden projektin parissa, reenitahti on erinomainen ja nyt on löydetty hyvä tasapaino ton juhlimisen ja "arkielämän" välille. Hyvin siis menee, mutta parempaan pyritään.

Uudesta projektista sen verran, että kun toissasunnuntaina istuin bussissa pienessä jälkihiprakassa, niin kuin salama kirkkaalta taivaalta sain vision, jota ollaan nyt toteutettu reilu viikko. Uusi projekti vie itsellä kaiken jäljellä olevan ajatuskapasiteetin, joten seuraava blogipäivitys omalta osalta on luultavasti tulossa vasta parin kolmen viikon sisään, kun samalla julkaistaan lisäinfoa.

Reenausta ollaan monipuolistettu sen verran, että menneellä viikolla otettiin mukaan juoksulenkit. Kerran viikossa käydään juoksemassa, omana aloitusmatkana oli 5km ja lisätään jokaisella viikolla matkaa puolikilometriä, niin kauan kunnes ollaan 10 kilometrissä. Käytetään juoksumatkan, ajan yms. mittaamiseen puhelimen GPS järjestelmää hyväksikäyttävää Endomondo ohjelmaa. Vähän oon tässä juoksemisen ohessa uhonnu, että ens keväänä/kesänä juoksisin puolimaratonin, saa nährä!

Painokin alkaa uhkaavasti lähestyä omaa ultimate goalia (65kg), jonka jälkeen pitäis ottaa vielä rasvojen mittaus ja jos mittauksesta napsuu 10% tai alle, niin sen jälkeen saa painon pudottaminen loppua, reenaus toki jatkuu. Oon jo suunnitellu aika siistin pokeriaiheisen palkinnon ens keväälle, jos pääsen tähän kuntoilutavoitteeseen.

Juhlimisesta ei tällä kertaa jaksa paljoo kertoa, vaikka oli kyl taas uskomattomat setit perjantaina päällä. Yhteenvetona Samppanen yrjös ja Kordo harjas. Luulin aamuyöstä, kun saavuttiin kämpille, että Samppanen ei ollu mestoilla, mutta tuntia myöhemmin mulle selvis, että Samppanen on ollu mestoilla ja kuunnellut koko ajan perjantaiyön ihmeellisiä ääniä, vittumikäjätkä!!

P.S. Pokeriblogissa pitää kirjoittaa pokerista. Pokeri on sujunut menneellä viikolla upswingissä nl100 pelejä paukutellen. Eiköhän tähänkin saada jotain uutta kirjoitettavaa lähiaikoina!
tallennettu

Kordo
Ylläpito

Poissa Poissa

kordoomi@elisanet.fi
Profiili WWW Sähköposti
« Vastaus #45 : 26.10.2009, 02:52:41 »

Työttömyyskorvausten nostaminen pokeriammattilaisena

Viime viikolla silmiini pisti Rovaniemeläisen pokerinpelaajan radiohaastattelu nettipokerista, jossa annetaan kuva pokeriammattilaisesta joka tienaa pokerilla about 3-4 kiloa kuussa ja nostaa hyvällä omatunnolla työttömyyskorvausta pokeritienestejensä lisäksi.

Pokeriammattilaisia on vuosien varrella arvosteltu monin argumentein ja yleisin mihin itse keskusteluissa törmään on, että pokeriammattilaisella ei ole mitään yhteiskunnallista arvoa. Pokeriammattilainen joka pelaa pelkästään ETA-alueen pokerihuoneilla ei siis tuota euroakaan valtion kassaan.

Omasta mielestäni pokeriammattilainen, joka nostaa työttömyyskorvausta pokeritienestejensä ohella syö muiden keräämästä kuormasta ja hyväksikäyttää järjestelmää. Itse järkeilisin asian siten, että jos en tuota valtiolle mitään, en myöskään varasta etuisuuksia mitä en tarvitse.

Asiahan on pitkälti moraalinen valinta, eikä tarkoitus ole syyllistää niitä tuhansia ihmisiä, jotka hyväksikäyttää etuisuuksia, siis muutenkin kuin pokeriammattilaisena, vaan lähinnä ihmetellä systeemiä, joka antaa tähän mahdollisuuden.

Jos ihmisten huulilla pyörii kysymykset "Kannattaako mun ny mennä tähän duuniin, kun saan melkein saman istumalla kotona perseelläni?", niin jotain mätää järjestelmässä on oltava.

Sinä pokeriammattilainen, joka seuraavalla kerralla nostat työttömyyskorvauksesi, mieti niitä arjen sankareita, jotka raatavat pitkää päivää maksaakseen sinun perseilyt pokeripöydissä!

Terveisin Kordo, kaikkien arjen sankareiden kaveri!

P.S. Asioiden pohdiskelu ei ole ikinä pahasta, vaikka siitä pokerista tuleekin NIIN helppoa hilloo ja elämä on pelkkää nami namia!?
tallennettu

Mii16

Poissa Poissa

Profiili
« Vastaus #46 : 27.10.2009, 14:42:02 »

Tää juttu oli käsikirjoitettua p***aa  Shocked Eli "Janne" ei voittanutkaan 3-4 kiloa kuussa vaan kuoppas ne työttömyyspäivärahat  Grin
tallennettu
Pelinainen

Poissa Poissa

Profiili
« Vastaus #47 : 27.10.2009, 17:34:26 »

Niin joo ja mitähän "kuoppaamista" on joissain työttömyyspäivärahoissa..meinasin vaan, että jos puhutaan ammattilaisuudesta niin ehkä kuilu työttömyyspäivärahan ja pokeriammattilaisuuden välillä on kohtalaisen suuri,luullakseni,ja miten luokitellaan ammattilaisuus?kuka katsotaan ammattilaiseksi ja kuka on vain harrastelija. Siihen ei taida kuitenkaan edes löytyä mitään selkeitä rajoja edes viranomaisten taholta.
Taitaa olla kaikki omassatunnossa, mitä kukakin ilmoittelee...jos itse tienaisin takuulla 3-4 k kuukaudessa, niin ei taitaisi yhtään kiinnostaa jotkut sosiaalirahat...eikä se raha tule pokerissa helposti..kyllä noihin summiin saa pelatakin, että kyllä se perslihaksien päälle ottaa..Että silleen!Hillot himaan vaan ja päivärahat päälle jos tarpeellista Lips Sealed
tallennettu
Samppanen
Ylläpito

Poissa Poissa

Profiili Sähköposti
« Vastaus #48 : 29.10.2009, 18:48:47 »

Lokakuu alkaa olla taputeltuna..

On aika pakollisen kuukausittaisen graafipostauksen, mutta kelataas kuitenkin vielä n. kuukausi taaksepäin niihin pokeritavoitteisiin mitä mä tänne postailin. Jäin itseasiassa alle 10k tumppuun tossa käsitavotteessa, mut eipä se mitään. Oon pelannu aina sillon ku on huvittanu ja jaksanu muilta hommilta. Pelasin myös hienon voitollisen kuukauden, enkä sortunut metsästelemään one timeja MTT-turnauksiin. Kaks tavotetta ylitetty tähän mennessä.. jatketaan. Kolmas tavoite oli EV:n pysyminen plussalla, jossa onnistuin myös siinäkin. Vitun helmeä..

Täytyy kyllä sanoo et tää lokakuu oli kaikinpuolin helvetin hauska, on juhlittu sopivissa määrin, treenirytmi on ollu hyvä ja ollaan käytetty ajatustyötä uuden projektin parissa. Paino on laskenut reilu 6kg sen jälkeen ku oon muuttanu tänne, ultimate goaliin on matkaa 14kg ja maaliskuuhun asti olis aikaa toteuttaa. Ens kesänä oon niin tikissä..

Ensikuussa olis tarkotus rupee läiskimään NL20:ä turvallisella bankrollilla, toivottavasti ei tarvii tulla takas NL10 peleihin.

Käteispelit: 8608 kättä, 18 sessiota, 39 pelattua tuntia, 5 tappiollista sessiota ja 13 voitollista sessiota. Profitit $188+ $30(bonari) + $14(rb) = +$232 eli 23BIN ja rapiat.

Marraskuu 2009

- Voitollinen kuukausi = profit $$$
- Hyvillä EV:llä
- Vähemmän keittoo, enempi hauskaa!
- Ei yhtään turnausta

Samppanen päättää lähetyksen ja toivottaa hyvää kuun vaihdetta kaikille lukijoille!  Kiss

tallennettu

Samppanen
Ylläpito

Poissa Poissa

Profiili Sähköposti
« Vastaus #49 : 05.11.2009, 15:40:33 »

Oravanpyörää karkuun kuntopyörällä ja nettipokerilla?

Erittäin mielekästä marraskuuta kaikille lukijoille, vuosi 2009 on reilua kuukautta vaille pulkassa ja kohta on syytä varmaan suunnata katse kohti vuoteen 2010, mutta ei vielä tässä postauksessa. Käyn nyt läpi kolmen kuukauden mittaista taivalta "uudessa kotikaupungissani" Tampereella. Muuttomotiivit ja muut hössötykset voi lukea mun ensimmäisestä postauksesta.

Ensimmäiset kolme kuukautta Grinding Heavenia takana ja fiilikset on mahtavat. Treenimotivaatio on ollu viimeset puoltoista viikkoa ihan käsittämättömän korkeella ja paino tippuu hyvin. Alkupainosta oon onnistunu tiputtaan 8kg ja matkaa välietappiin olis vielä 12kg ja neljä kuukautta. Treenitahtii pitää taas alkaa koventaa ottamalla salitreeniä mukaan kerran viikossa sekä tarkkailla ruokavalioo ja annoskokoja ni eiköhän se -20kg total oo ihan saavutettavissa maaliskuun loppuun mennessä. Kaikissa tavoitteissa mitä oon itelleni asettanu tähän mennessä oon pysynyt, ellei lasketa sitä kukka-/parsakaalikuuria ja sitä tupakoinnin lopettamisyritystä (se oli vaan muutaman päivän kokeilu ja sitä vois kokeilla ihan tavotteellisesti ensvuonna) eli erittäin virkeillä fiiliksillä on mennyt.

Joka päivä mihin kellonaikaan tahansa mä avaan silmät yöunien jälkeen ni se tuntuu siltä et tästä päivästä tulee ihan törkeen siisti, vedän tiukan treenisession, käyn suihkussa, nautin aamiaisen ja avaan pokerisoftan tai vaihtoehtoisesti teen töitä uuden projektin parissa. Ei kellokorttejen leimaamista, ei työsopimuksia, ei paskoja työaikoja eikä esimiestä. Lainatakseni yhtä erittäin huonoa biisiä "se o nättiä, se o helmee!" Tätä ollaan toistettu täällä jo useemman kerran, mut ei mikää ihme, tää on ihan törkeen nättiä. Voi olla että tääkin "taiteilijaelämä" -tyyli on vaan yks lyhykäinen luku mun lifebookissa ja ensviikolla oonkin sitten jo työnhaussa.

Pokerista sen verran voisin raapustaa et tää kuu lähtee alkuun NL20:n merkeissä ja yritän pelata aina sillonku jaksan. Iltapäivisin ei oo nyt hirveesti ollu Ongamen kultakala-akvaariossa trafiikkia noissa 5max pöydissä ni sillon varmaan pelaan vähiten. Täytyy alkaa pelaamaan taas öisin kahvin voimalla sinne aamun tunneille ja kääriä paisteilta hillot pois. That's the plan, hitaasti mutta varmasti biittaan tän tason maaliskuuhun mennessä. Pyrin myös edelleen jatkamaan sitä linjaa, et laitan kaikki kuukauden rakebackit matkakassaan. Asetin pienen limitin siihen et jos jostain syyst palautukset jää alle pariinkybään ni en laita niitä matkakassaan vaan laitan ne hilut bankrollin jatkeeksi.

TV-sarjojen TOP 3:seen kuuluvista Californicationista, Gossip Girlista ja How I met your motherista oon saanu grindattua kaikki aikasemmat kaudet ja nyt seuraan niitä ihan jenkkien tahdissa. Californication ainakin omasta mielestäni yksi parhaimpia sarjoja mitä oon ikinä kattonu. Hank Moody on tosi asiallinen äijä, innoittajaksikin voisi melkeenpä kutsua. Viel odotellaan et True Blood palaa tauolta tammikuussa, ni on taas jonkun verran sarjoja mitä seurata.

Päätän entryni näihin sanoihin, Oli mukava kirjoittaa taas vaihteeksi jotain hiukan pidempää ja asiallisempaa tekstiä. Pysykää taajuuksilla, lukekaa blogia ja osallistukaa keskusteluun kommentoimalla ja antamalla palautetta! Smiley

Samppanen 8kg kevyempänä
tallennettu

Kordo
Ylläpito

Poissa Poissa

kordoomi@elisanet.fi
Profiili WWW Sähköposti
« Vastaus #50 : 08.11.2009, 07:10:49 »

Matkalla kohti uusia tavoitteita

Alkaa oleen aika ärsyttävää kirjoittaa näitä brag post hehkutus entryja, mutta viimeinen kuukausi Grinding Heavenissa on ollut sellaista up swingia, että minkäs voit?

Reilu kolme kuukautta sitten, kun vielä haaveiltiin, mietittiin ja suunniteltiin GH:n perustamista asetettiin siinä samassa muutamia tärkeitä tavotteita perustamiselle.

1. Pokeri

Tavoitteenani oli löytää uusi pelimotivaatio. Olin pelannut yli kolme vuotta pokeria ilman yhtään tappiollista kuukautta ja silti pelimotivaationi on ollut jo pitkään hukassa. Nyt peli maistuu paremmalta kuin koskaan ja tulosta tulee. Marraskuun ensimmäisellä viikolla en ole pelannut ainuttakaan tappiollista sessiota ja olen pelannut kokonaisuudessa koko GH:n ajan hyvin. Vielä kun vaan jaksais pelata enemmän, mutta niin kuin sanontakin sanoo "Väkisin ei tule lasta eikä paskaa!".

2. Kuntoilu

Halusin päästä uudelleen samaan kuntoon, missä lopetin "aktiiviurani" urheilun parissa. Nyt olen tiputtanut 13kg kiloa vuodessa painoa ja asettamaani 65kg tavoitteeseen on enään 2kg matkaa. Tarkoitus olisi jatkaa samaa rataa, ehkä jopa koventaa reenausta, mutta jatkossa luultavasti syödä vähän enemmän.

3. Blogi

Tavoitteena oli pistää pystyyn blogi, jossa kerromme muille elämästämme ja tämän kautta motivaatio tavoitteita kohtaan säilyisi koko ajan yllä. Ainakin itsellä tämä on toiminut erittäin hyvin. Jos jotain puhuu, niin se myös pidetään!

4. Sivusto

Alunperin tarkoitus oli aktivoida vanhaa sivustoamme, mutta blogista saamamme erinomaisen palautteen johdosta sain yhtäkkiä idean, että avaisimme asialle kokonaan oman sivuston. Kaikki tapahtui yllättävän nopeasti ja saimme kaiken kuntoon alle kuukaudessa, sick!

5. Hauskanpito

Tämä oli oikeastaan ykköstavoitteemme. Jos multa tai Samppaselta kysytään, mikä on elämässä tärkeintä, niin molemmat vastaisivat yhdestä suusta "Olla onnellinen ja pitää hauskaa". Vietän tällä hetkellä ylivoimaisesti parasta aikaa elämässäni, teen mitä haluan, missä haluan, miten haluan ja kukaan ei voi sitä estää!

Tosta kun summaa nopeesti, niin kaikki asetetut tavoitteet on täytetty kolmessa kuukaudessa. On siis aika ruveta kehittelemään uusia haasteita ja tavoitteita. Listaan tähän alle nyt pari mitä tulee nopeesti mieleen.

- Ottaa shottia NL200 peleihin viimeistään tammikuussa.
- Tiputtaa painoa se viimeiset 2kg ja koventaa harjoittelua.
- Tavata uusia ihmisiä, matkustella mahdollisimman paljon, viettää edelleen parasta aikaa elämässä ja kertoa siitä teille mahdollisimman yksityiskohtaisesti.
- Tuottaa mielenkiintoista asiasisältöä sivustoillemme.

Tämän kuun lopussa olemme lähdössä mielenkiintoiselle työreissulle ja sieltä on luvassa paljon materiaalia lukijoillemme.

Täytyy vielä tähän loppuun mainita, että oon helvetin ylpee Samppasesta, joka on jaksanu tän kaiken fyysisen ja varsinkin henkisen rääkin, mitä oon löylyttäny koko kolme kuukautta. Äärimmäiset teot vaatii äärimmäistä omistautumista! Aion jatkossakin toimia henkilökohtaisena Obi-Wan Kenobina, niin kauan kunnes tavotteet on saavutettu. Pitää muistaa, että ei oo mikään kauheen helppo tehtävä pudottaa kuudessa kuukaudessa 20 kiloa painoa ja nostaa itseluottamusta yms. juttuja 0 --> 100.

P.S. Ettei homma mee pelkäks hehkutteluks, niin pahin biitti on tällä hetkellä mun nilkka, joka ei kestä täysipainoista reenaamista ja juoksun oon joutunu jättään pois ohjelmasta!

Elämä on ihmisen parasta aikaa! Kordo & personal hieroja
tallennettu

Samppanen
Ylläpito

Poissa Poissa

Profiili Sähköposti
« Vastaus #51 : 13.11.2009, 13:51:27 »

Lockdoooown!?!

Varoitus: tämä postaus sisältää pelkästään pokeria.

Vuoden ensimmäisen "un-official" lockdownin päätin vetää viikonloppuna, valitettavasti Kordo ei muiden kiireiden vuoksi päässyt osallistumaan lukittamiseen. Pelit sain siis auki NL20 käteisrinkien muodossa lauantai-iltapäivänä siinä klo 15.30 paikkeilla ja tarkoitus oli ainakin jatkaa pelaamista about klo 03 asti, mutta jaksoin loppujenlopuksi pelata about 8,5 tuntia. Jottei lockdowni sentään ihan 12h putkeen koneella istumiseksi menny, pidin 2h välein tupakka- ja kahvinkeittotaukoja sekä kävin ulkona haukkaamassa happea et aivot sai happee. Holdem Manager näyttää peliajan keston, joten en tarvinnut mitään sekuntikelloo ajanottamiseen.

Reilun kolmen tunnin pelin jälkeen sessio näytti tukevasti pakkasta about 3,5biniä ja käsiä pelasin lähemmäks 700. En pelannu kyllä ihan parhaimpaa peliäni ja odotin jo niitä pokeriyhteisöjen keskuudessa tunnettuja Jay "Pr1nnyraiding" Rosenkrantzin lockdownheatereitä. Uskomaton kaveri.

Pelejä oli session alkuun helvetin niukasti tarjolla, mutta tuntiviisarin liikkuessa vähitellen eteenpäin alko pöytiäki aukeen hiukan enemmän ja kyllä niitä keijojaki alko pikkuhiljaa pöytiin ilmestymään. Keijolla tarkotan paistia tai kalaa eli huonoa pelaajaa, joka on kännissä tai on muuten vaan huono(mpi kun mä). Rakkaalla lapsella on monta nimeä.

Neljä tuntia lockdownia suoritettuna ja relodnappulan aikaan saamat sulosoinnut Sennheisereista vaan raikaa. 4,5 biniä viivan alapuolella eli suht karua meininkiä. Päivän suurin potti siihen mennessä meni 50/12 kalalle, joka floppas Q-high värin, mulla TPTK ja turnilta kärkirattaat. Muutamia sekuntteja myöhemmin puskin kaiket ja kursori lähti kohti "add chips" -nappulaa, vaihteeksi. Myönsin kyllä myöhemmin että olin semilämmöissä ja mun muuvi ei ehkä ollut paras mahdollinen.

Kun lockdown ajasta oli puolet ylittynyt, mulla oli pahimmillaan 6biniä kuoppaa, jonka onnistuin session loppuun kaventamaan 3,5 biniin. Huomas kyllä aika hyvin ku päivä vaihtu illaks ja pöytiä oli enemmän tarjolla.

Maanantaina oli toisen lockdownin vuoro, hiukan lyhyemmän kylläkin. Kylmää kyytiä ja jaksoin pelata reilu 5½ tuntia jonka jälkeen pistin pillit visusti pussiin ja softat kiinni. Kyseisen session jälkeen Holdem Manager näyttää vajaa 5k käden jälkeen -10 biniä, eli helvetin mahtavasti lähti marraskuu NL20:n merkeissä liikkeelle. Pahinta tässä koko hommassa on se, että kaikki tämä tapahtui neljän päivän sisällä ja pääsin juuri aikaisemmassa postauksessa tyyliin hehkuttamaan kuinka pokerijumala oon. NL10:n ja NL20:n välillä ei ole mitään muuta eroa kuin alotusblindien koko ja average pottien koko flopille mentäessä. Mainitsin kylläkin myös että tää taso on maaliskuun loppuun mennessä biitattu, joten kyllä tässä aikaa on. Käytetään vaikka osa ajasta siihen, että grindaan NL10:ssä (kyllä, takasin sinne) tappiot takasin ja jatketaan rollia tämän kuukauden rakebackilla. Easy game?

Tätä ei ehkä lockdowniksi voi sanoa session pituuden vuoksi, mutta tiistaina pysyttiin samassa teemassa, tällä kertaa neljän tunnin sessio Kordon kanssa. Tarkoitus oli vetää taas johonkin aamukuuteen asti, mutta motivaatio pelaamisen laski kellon lyötyä yli puolenyön. Pienenä mausteena tähän sessioon oli se, että päätettiin ottaa pikku sidebetti keskenään. Se kummalla oli big blindit enemmän plussalla koko session jälkeen päätyi voittajaksi ja häviäjän oli tyytyminen jonkinlaiseen rangaistukseen. Ideoita lenteli aina X-Factoriin osallistumisesta siihen että laitetaan mun vanha lätkämaski päähän ja lähdetään kaupungille shoppailee tjsp. Tilanne päättyi tasan Kordon ehdottaessa diiliä. Lauantaina allekirjoittanut uhraa itsensä tiimin ja Grinding Heavenin puolesta kauan odotetuissa synttäri- ja pikkujoulubileissä. Kuvamateriaalia kyseisestä illasta on tulossa, joten rangaistus selviää lukijoille vasta silloin.

Olen puhunut, kiitos, heippa ja pysykää taajuuksilla!  Kiss
tallennettu

Kordo
Ylläpito

Poissa Poissa

kordoomi@elisanet.fi
Profiili WWW Sähköposti
« Vastaus #52 : 15.11.2009, 15:56:53 »

Bussipäivitys elämästä

Istun jälleen kerran bussissa ja tutuksi muodostuneena tapana olen kaameessa darrassa. Päässä pyörii miljoonia asioita, joista ajattelin kirjoittaa pienen osan seuraavassa.

Juhani Tammista lainaten tuntuu jälleen kerran, että meidän rakas lajimme pokeri on kokenut viime aikoina tietoista mediavihaa. Jääkiekkolehti kirjoittaa viimeisessä marraskuun numerossaan aiheesta "Pelin riivamat pelimiehet". Kirjoituksessa on paljon totuutta, mutta omasta mielestä siitä paistaa tuttuun tapaan täysin yksipuoleinen näkemys aiheesta.
Kaikki tietää, että kun juot paljon viinaa menetät terveyden, kun syöt liikaa tulet läskiksi, kun olet peliongelmainen menetät rahasi jne. Meillä on olemassa sellainen käsite kun yksilönvapaus, joka on meidän jokaisen tärkeimpiä ihmisoikeuksia. Jokaisella ihmisellä tulee olla oikeus tehdä omalla elämällään mitä huvittaa, kunhan omalla tekemisellään ei vahingoita muiden elämistä. Tämä pätee myös jokaiseen ammattijääkiekkoilijaan.

Tuntuu, että kirjoituksella pyritään taas kerran lakaisemaan itse ongelma maton alle antamalla kuva, että nettipelaaminen on pahasta ja pitäisi kieltää, kun vaihtoehtoisesti pelaajia voitaisiin valistaa oikeaoppisesta pelaamisesta, oikean kokoisilla panoksilla, oikeaan kellonaikaan. Näin nettipelaamisesta ei ole minkäänlaista ongelmaa kenellekkään, ei sen enempää ammattijääkiekkoilijalla kuin ei myöskään tavalliselle Matti Meikäläiselle.

Lisäksi naurattaa Risto Dufvan kommentti pelaajien ansaintilogiikasta "- Jääkiekkoilun ongelma on se, että ammattilaisiksi "tullaan" tosi nuorina, joskus jo 17-vuotiaina, kun nimi laitetaan paperiin. Ansaintilogiikka on vino, kun palkkaa maksetaan siitä, että on kyvykäs pelaaja."
Pitäisikö meidän kaikkien saada samaa palkkaa, asua samanlaisissa asunnoissa ja elää samanlaista elämää?

Tähän loppuu kirjoitukseni virallinen osuus ja siirrytään hieman epävirallisempiin aiheisiin.

Tänä viikonloppuna juhlittiin mun 23-vuotis synttäreitä, Pokerimission 3-vuotis synttäreitä, Grinding Heavenin julkaisua ja lähipiirin pikkujouluja. Paikalla oli noin 20 juhlijaa ja tunnelma oli mukavasti katossa. Oli Singstaria, privaatti stand up keikkaa ja paljon vodkaa. Mitä muuta sitä voi syntymäpäiväjuhlilta toivoa? Paikalla oli myös joukkoon eksynyt poro, joka hävisi aikaisemmin viikolla pidetyn lockdown skaban sivuvedon ja joutui vetämään kostyymit ylle, alempaa löytyy myös kuvamateriaalia porosta. Suuremmalta draamalta vältyttiin tällä kertaa ja ilta oli kaikinpuolin nappiin osunut veto, kiitos vaan kaikille mukana olijoille!

Pokerissa on ollut tuttua swingiä. Onnistuin yhtenä iltana montuttaan muutaman satasen tunnissa ja grindasin samana yönä itteni vielä plussalle. Ei siinä nyt sinänsä oo mitään ihmeellistä, mutta oma pelityyli on tavallisesti aika tasainen eikä hirveitä swingejä yhden session aikana ehdi syntyä.

Marraskuu tähän mennessä on ollut erittäin positiivinen, niin pokerissa kuin muissakin jutuissa. Ens viikolla olis taas tarkotus palata pieniin arkirutiineihin ja pitää pari viikkoa taukoa hössötyksistä.   

Tälläisiä tarinoita tällä kertaa. Pitäkää lippu korkeella ja pelatkaa pokeria, oikeaoppisesti, oikean kokoisilla panoksilla ja oikeaan kellonaikaan!

Samppanen veti kostyymit ylle.
tallennettu

Samppanen
Ylläpito

Poissa Poissa

Profiili Sähköposti
« Vastaus #53 : 23.11.2009, 12:49:23 »

Viikko sairastelua

Kulunut viikko Grinding Heavenissa meni sairastelussa, se median hehkuttama possunuha pääsi sittenkin iskemään allekirjoittaneeseen. Hetken jo tuli luultua, että täällä ollaan täysin immuuneita sille virukselle. Kolikollakkin on kääntöpuolensa. Lisäksi Kordo onnistui paskomaan nilkkansa sulkapallossa, josta herra itse voi kertoa omin sanoin jotain, itse en ollut osallisena.

Maanantain ja tiistain välisenä yönä aloin yskimään keuhkojani pihalle about kahden sekunnin välein, keskiviikkona heräsin sängynpohjalta kuumeen ja flunssan kourissa. Ei taida olla hirveän epäselvää, että nukuin melkeenpä koko viikon. Kuume laski torstaina 37 asteeseen, mutta säryt alkoivat keskivartalossa tällä kertaa. Oli aika vaikeaa nousta sängyssä ees istumaan ku paikat on kipeenä. No eipä voi mitään. Treenata ei oo hirveesti tarvinnut, ei pahemmin nimittäin ruoka maistunu ja paino putos sen mukasesti.

Pokeria en pelannut viikolla jakoakaan, mutta viikonloppuna sorruin pelaamaan yhden 5$+0.5$ MTT-turnauksen. Kyseisenä aamupäivänä kun heräsin, muistin että näin jotain semmosta unta että pääsin finaalipöytään jossain isommassa nettidonkamentissa joten päätin kokeilla onnistuuko oikeesti. No ei se kaukana ollu, olin aika kauan chipleadissa tai vähintään 5 pelaajan joukossa. Lopullinen sijoitus joku 13. 77 ei riittänyt KQs:ää vastaan viimesessä hanskassa. One time saa siis edelleen odottaa.

Tätä entryä kirjoittaessani ollaan uuden viikon puolella ja on maanantai. Olo on parempi, ainakin ku mitä vertaa aiemman viikon maanantaihin. Pientä flunssanpoikasta kylläkin, mutta ei mitään sen pahempaa. En mä missään kuumehalluissa olis varmaan pystynyt ees kirjottaa mitään.

Torstaiaamuna olisi tarkotus tehdä jonkinmoinen maihinnousu rakkaaseen naapurimaahamme Ruotsiin, johon olemme Kordon kanssa lähdössä käymään. Tarkoituksena ottaa tuliaisina hyvää ja luettavaa matskua. Luonnollisesti.
tallennettu

Samppanen
Ylläpito

Poissa Poissa

Profiili Sähköposti
« Vastaus #54 : 30.11.2009, 14:10:44 »

Hejsan från Stockholm part I

Grinding Heavenin henkilökunta on selvinnyt hengissä Turkuun ja kirjoitushetkellä matkakaksikko kirjoittelee aluksen moottorin vierestä. Hyttiä ei ole kyllä turhilla ylimääräisillä mukavuuksilla pilattu, kun vessaankin pitää mennä hyttikäytävän puolelle. No pääasia että se vähä irtaimisto mitä meillä on mukana, on tallella myös kun tehdään maihinnousu Ruotsiin. Tästä pikkuhiljaa kohelletaan kohti iltaa, niin päästään hahmottaan kulkua että vedetäänkö Tukholmaan asti ihan lepiä vai käännetäänkö kupposet nuri heti menomatkalla. Kuitenkin about 97% matkustajista on eläkeikään päässeitä pariskuntia, eikä näillä keskiviikkoristeilyillä ainakaan oman kokemuksen mukaan hirveesti opiskelijatsirbuloita näy. Eiköhän kokonaiskuva muodostu illan mittaan.

Suuntana on siis Affiliate Super Summit niminen tapahtuma Tukholmassa, jossa meidän olisi tarkoitus nähdä muutamia pokerihuoneiden maajohtajia ja tehdä haastatteluita. Reissu saa kruununsa torstai-iltana järjestettävissä Afterpartyissa, jotka pidetään Café Operassa, joka on Googlen mukaan yksi pohjoismaiden suurimmista yökerhoista.

Voimakaksikko Batman&Robin on selviytynyt reilu kuuden tunnin yöunien jälkeen Tukholmaan. Ilta oli siis odotettua rauhallisempi, eikä kuningas alkoholilla ollut ekaan välietappiin asti mitään tekemistä allekirjoittaneen kanssa. Kuten ensimmäisessä linessa mainitsin asiakkaiden ikähaarukasta, en ollut hirveän väärässä. Ei yhtään opiskelijabellaa missään, reissun ensimmäinen biitti.

Ensimmäistä "liveupdatee" täältä Tukholman sydämestä, jostain sushi/lounas/nettikahvilasta jossa ollaan vetämässä safkaa. Täällä on nopea langaton netti joten reissun ensimmäinen päivitys onnistuu helposti täältä käsin. Muutamia kuvia saatiin otettua heti aamutuimasta hortoillessamme ympäri Tukholman vanhaa kaupunkia. Käytiin spottaamassa Bern´s Salongen, jossa tuo tapahtuma järjestetään. Löydettiin se tunnin kävelemisen jälkeen, oltiin koko ajan pyöritty siinä huudeilla, heh.

Kierrellään tässä ennen messupaikalle siirtymistä jossain underground kauppakeskuksessa, mikä on tyyliin Ideaparkin kokoinen ja jatkuu ulos asti syvänteeseen ja T-Stationille. Ulkopuolellakin on muutamia kauppoja joten kyllä täällä mahdollisuuksia riittää, vaikka kuljetusmetodit onkin varsin suppeat.

Pistetään muutama kuva kylkeen, me kehitetään lisää matskua..
tallennettu

Kordo
Ylläpito

Poissa Poissa

kordoomi@elisanet.fi
Profiili WWW Sähköposti
« Vastaus #55 : 30.11.2009, 14:21:56 »

Pari lisäystä myös omasta puolesta. Matkasuunnitelmaa laatiessa piti ottaa huomioon, että mun pitää olla lauantaina-aamuna takaisin Suomessa, joten reissu piti pakata mahdollisimman tiiviiseen pakettiin ja yritetään hoitaa mieluummin pari asiaa kunnolla, kun ryntäillä sokkona edestakaisin ympäri kaupunkia.

Koska ollaan Samppasen kanssa tälläsiä tissiposkia, niin ei ollu mitää järkee lähtee ottaan kuppia menomatkalla Tukholmaan. Laiva oli satamassa about klo 06.00 aamulla ja meidän pitää jaksaa kyntää tän rakkaan naapurimaan katuja 24 tuntia putkeen, joka olis ollu lähes mahdoton suoritus ilman yöunia + megadarra kyljessä.

Nyt ollaan lähdössä pikkuhiljaa ekaan miittiin, hyvän safkan jälkeen ja illalla on tosiaan luvassa toivottavasti mahtipontiset after partyt. Cranberry vodka virtaa ja jatkoilta olis tarkotus suunnata suoraan laivaan nukkuun. Saa nähdä tullaanko yhdessä osassa takaisin, joka taitaa riippua aika paljon siitä, että lähteekö Kordolta se kuuluisa pallo lavasta vai ei.

Palataan viimeistään huomenna astialle, cya!

Löytyhän se Ruotsin lippu jostain.
tallennettu

Samppanen
Ylläpito

Poissa Poissa

Profiili Sähköposti
« Vastaus #56 : 30.11.2009, 14:24:05 »

Hejsan från Stockholm part II

Affiliate Super Summit -tapahtuma alkaa olla pikkuhiljaa taputeltuna ja tuttu reportaasiryhmä on siirtynyt Bern´s Salongerista parin sadan metrin päähän sijaitsevaan Radisson SAS -hotelliin ja olemme saaneet vieraaksemme Everest Pokerin maajohtajan, Hanna Vuorisen, jonka kanssa vietämme iltaa ja koitamme sopia mahdollisuuden pienimuotoseen haastatteluun (tullee myöhemmin).

Tapahtuma oli kaiken kaikkiaan hyvin järjestetty ja paikalla oli paljon pohjoismaalaisia ja eurooppalaisia pokerialan ihmisiä. Tapahtumien kulku pohjautui pokeriaiheisiin luentoihin, jossa puhuttiin mm. pokerihuoneiden keräämästä rakesta ja rakebackistä, sekä uhkapelin mainostamisesta ja sen aiheuttamista ongelmista skandinavian maissa sekä monesta muusta ajankohtaisesta aiheesta. Messualueella oli pokerihuoneiden edustajia aina Unibetista Red Kingsiin. Tapahtuma-alueella pelattiin myös yhden pöydän Sit n Go -turnaus, johon Red Kings järjesti onlinesatelliitin. Palkintopotissa oli 1000$ käteistä ja jonkinlainen palkintopokaali.

Englanninkielellä oli käyttöä, sillä ihmisiä tuli juttelemaan, vaihtelemaan kuulumisia ja yleisesti kertomaan sivustoista jne. Ensimmäiseksi tapahtumaksemme homma hoitui hyvin vaikkakin muutamia jäätymisiä lontoonkielen kanssa tulikin.

Tässä lyhyt tiivistelmä tapahtumasta ja sen kulusta, nyt on aika laittaa työtehtävät pakettiin ja aletaan pikkuhiljaa nauttimaan baaritiskin antimista ja Affiliate Super Summitin jatkobileistä. Huomenna pitäisi selvitä aamulla klo 6.45 terminaaliin ja päästä vielä aluksen mukana Suomeen. Kordo ajaa illalla takasin Tampereelle ja mä olen todennäkösesti vielä kotimatkan pää mutkalla. Toivottavasti seuraavaa tapahtuma-/reissureportaasia tulee ensivuoden puolella Lontoosta tai Amsterdamista. Grinding Heavenin aisapari kiittää ja kippistelee täältä Tukholman jokirantojen kirpeästä talvi-illasta.

Kuvamateriaalia on mukavasti, joista suurin osa löytyy Facebookista. Tässä kuitenkin vähän esimakua.. lol shippaments ja hölkynkölkyn!  Kiss

Kordo & Ruotsin lahja Suomelle.
tallennettu

Kordo
Ylläpito

Poissa Poissa

kordoomi@elisanet.fi
Profiili WWW Sähköposti
« Vastaus #57 : 30.11.2009, 14:33:17 »

Heja Sverige - Lapa katki

Pallo lähti sitten aika kovalla kädellä lavasta ja sitä palloa etsitään vieläkin. Saatte seuraavassa kuulla tarinan kuinka jet set VIP-elämää muistuttuva meininki voi muuttua tunnin sisällä yökerhon VIP-tilojen loisteesta todelliseksi kaivonpohjaksi, reps!

Pidän teitä lukijoita kuitenkin vielä hetken aikaa jännityksessä ja kerron muista kuulumisista tähän alkuun.

Jouduin tosiaan viime viikolla sotkeen muutaman päivän kepeillä. Olin lätkimässä sulkkista, pelaten varmaan parasta peliäni ikinä ja oikee nilkka päätti sanoa työsopimuksensa irti. Oon viime viikot valittanu rasitusvammaa vasemmassa nilkassa ja nyt toinenkin päätti sit pamahtaa. Onneks noi nivelsiteiden venähtämiset paranee melko nopeesti ja pystyin täälä reissussa käveleen suht koht ilman kipuja.

Viime päivityksen jälkeen on sattunut toinenkin mielenkiintoinen episodi, jota BigTonza ehti jo vähän valottaa. Jouduin nimittäin ensimmäistä kertaa elämässäni kusetetuks netissä. About pari viikkoo sitten BigTonza tuli vieraileen meidän IRC-kanavalla ja tarvi pientä lainaa peleihin, jota oon ystävällisenä kaverina usein BigTonzalle tarjonnu. Viikkoa myöhemmin, kun olin ensin huudellu BigTonzan Facebook profiiliin, että missäs takaisinmaksu viipyy, sain vastauksen tyyliin "wtf"?
Joku hyvällä mielikuvituksella varustettu kaveri oli tullu BigTonzan nimimerkillä kanavalle ja onnistu vedättään ensin mua ja perään vielä Samppasta. Ship it! Itse en jaksa tosta mitään haloota ruveta nostaan, propsit hienolle suoritukselle, toivottavasti rahat meni hyvään käyttöön ja onnea valitsemallesi uralle!

Viimeinkin päästään matkapäivitykseen. Sovittiin Samppasen kanssa, kun torstaiaamuna käveltiin Tukholman katuja, ettei ruveta heittään mitään tuttuja fraaseja, kuinka mukavia ihmiset täälä on ja blää blää blää, mutta näin yhteenvedon alkuun on pakko nostaa hattua, kuinka ystävällisesti kaikki tapahtumaan osallistuneet ihmiset otti meidät vastaan. Oltiin kuitenkin about 10 vuotta nuorempia (mutu), kun keski-ikä Super Summittiin osallistuneilla. Erityiskiitos Everest Pokerin Hannalle ja Ruotsin "kollega" Tobiakselle, jonka kanssa illallistettiin mukavissa tunnelmissa drinksujen kera, summattiin sekä visioitiin mennyttä ja tulevaa.

Käyntikortit loppu kesken ja illan aikana tuli juteltua varmaan 30 alan ihmisen kanssa. Suuta kuivas ja ilmainen vodka virtas. Siirryttiin illallisen jälkeen muutamalle extra paukulle takaisin Berns Salongeriin ja siinä vaiheessa humalatila alko nouseen Suomessa opittuihin mittoihin, kellokin oli vasta yhdeksän illalla.

Koko tapahtuman ehdoton kohokohta oli Super Summittiin osallistuneille järjestetty VIP-tilaisuus Tukholman yhdessä hienoimmista (piti vielä kerran mainita) yökerhoista Cafe Operassa. Meidät kuljetettiin yökerhon takaovesta tilaisuuteen, jossa käytiin nopeat maljannostopuheet ja sen jälkeen piikki tiskillä oli pari tuntia auki. Samppanen kokkaili karpalovodkia, Tobias heitti vuorotellen läppää Ruotsiks ja Suomeks, ja ite ei voinu ku pyöritellä päätä kuinka hienoo tää on!

Tilaisuudesta jäi erityisesti mieleen yksi ruotsalainen affiliate, joka oli nuori nainen. Itse en ole hirveesti naisiin törmännyt alalla, joten oli todella mielenkiintoista jutella hänen toimistaan, harmi etten humalatilastani johtuen muista hänen sivuston osoitetta.

VIP-tilaisuus oli ohi puolenyön jälkeen ja oli aika siirtyä yökerhon puolelle. Tanssia, vodkaa ja small talkia, kunnes ilta oli päätöksessään. Hyvästeltiin ihmiset ja lähdettiin taittamaan kolme tuntista matkaa kohti satamaa! Kyllä, kuulitte oikein! Cafe Opera meni kiinni kolmelta ja terminaali satamassa aukesi vasta kuudelta, joten tästä alkoi 24 tuntisen pikavisiittimme huonoimmat (eipä siihen muuta huonoa mahtunutkaan) kolme tuntia.

Tukholma on metropoli, jossa ei ole torstai-iltana ainakaan meidän humalatilassa kiiluvilla silmillä mikään muu ruokapaikka auki, kun keskustan mäkkäri ja joku halpis hampurilaismesta. Vedettii nopeet paskalta maistuvat hampurilaismätöt kiduksiin ja Samppanen jätti viimeisen laukun pohjalta löytyneen GH käyntikortin mukavalle kassatytölle.

Fiilisteltiin matkaa ohi jouluvalojen, liikkuvan jääkarhun ja Gamla Stadin katuja pitkin kävellen kohti satamaa. About kilometri ennen terminaalia pysähdyttiin lepuuttaan raskaan kävelyreissun väsyttämiä jalkoja bussipysäkille ja yllätys, yllätys humaltunut voimakaksikko oli silmänräpäyksessä täydessä unimoodissa, ulkona nolla-astetta lämmintä ja molemmilla pikkutakit päällä. Säpsähdin tunnin päästä kylmyydestä kankeana hereille (onneksi) ja emme olleet vielä missanneet laivaa, joten loppu hyvin kaikki hyvin, vaikka viimeinen tunti terminaalin pihassa olikin aika tappava kylmyydessään.

Reissu oli kokonaisuudessaan lähes täydellinen. Ei asetettu hirveesti tavotteita ja oltiin avoimin mielin, tavattiin kymmeniä uusia ihmisiä, syötiin, juotiin ja pidettiin ennenkaikkea hauskaa!

Nyt on taas paluu siihen kuuluisaan "arkeen" edessä, loppuviikko lepäillään ja ens viikolla ruvetaan seuloon uusia kontakteja.

Nyt voit onnitella itseäsi, jos jaksoit lukea matkakertomuksen loppuun, kun olet onnitellut itseäsi tarpeeksi voit vaikka painaa tämän sivun alalaidassa olevaa "Vastaa" nappia ja kommentoida tai esittää kysymyksiä reissusta.

Vi hade en trevlig resa, vi ses på nästa timmen!

VIP.
tallennettu

Samppanen
Ylläpito

Poissa Poissa

Profiili Sähköposti
« Vastaus #58 : 04.12.2009, 15:32:26 »

Jälkipuinnit Ruotsista ja pieni vilkaisu tulevaisuuteen

Ruotsin reissusta ollaan tavalla tai toisella toivuttu ja GH:ssa on päästy takaisin arkikohellusten pariin. Matka oli kaikella tapaa erittäin onnistunut ja mielenkiintoinen, monet ihmiset tuli käteltyä, läpyskää tuli heiteltyä joka ilmansuuntaan ja uudet kontaktit tykittelee maileja sähköpostiin. Paitsi se yks McDonald’s bööna kenelle jätettiin viimenen rypistynyt käyntikortti kostean baari-illan jälkeen. Bad beat? Or maybe not. Possibly not.

Yritimme mahdollisimman hyvin tuoda esiin "livepäivityksessämme" matkan kokonaiskuvaa ja pientä näkövinkkeliä siitä mitä tuollaisten tapahtumien ns. kulissien takana tapahtuu. Ensimmäisestä tapahtumasta jäi todella hyvä maku ja toivottavasti pääsen tulevaisuudessakin mahdollisimman monta kertaa paikalle, kun vastaavia kekkereitä järjestetään. Toivottavasti annoin kaikille tyypeille hyvän kuvan itsestäni sekä saitistamme, toivottavasti he muistavat parivaljakon vielä jatkossakin. Kiitos kaikille jotka ovat antaneet palautetta matkareportaasista, lisää vastaavanlaista matskua on totta kai tulossa lähitulevaisuudessa. Kiitokset myös naapurimaan kollega Tobiakselle mukavasta illasta, erittäin positiivinen kuva jäi jäbästä ja toivottavasti päästään vallottaan tanssilattioita myöhemminkin!

Kalenterin mukaan joulun pitäisi kolkutella ovella, mikä tarkoittaa ainakin sitä, että vuosi alkaa olla pikku hiljaa pulkassa. Pokerin osallakin näin tulee olemaan, lukuun ottamatta Battle of The Forums -skabaa josta aion harjata itselleni alkupääoman ensivuoden puolelle. Aika straightia puhetta, mutta mikäli on katsominen tämän ja viime kuun menestykseen käteisringeissä, ei ole paljoa odotettavissa.

Tämän kuun alussa päätin ottaa 1000–2000 käden shotitukset Ongamen NL30 pöydissä. Alussa oli ihan hyvää peliä, mutta jotenkin se korttitalo TAAS kerran räjähti tuhannen päreinä reisille. Tästä seurauksena rollit kotiin päin ja katse kohti ensivuotta, jonka aion tämänhetkisten suunnitelmien mukaisesti aloittaa NoiQ:lla, Entractionin verkossa hyvän diilin johdattelemana.

Muutama päivitys sitten olin vielä polkemassa kuntopyörällä oravanpyörää pakoon, mutta suunnitelmiin tuli pieni U-käännös, sillä laitoin kuluvan viikon alussa avoimen työhakemuksen kunnon CV:n kera Viking Linelle. Juteltiin pari viikkoa sitten Kordon kanssa, että oltaisiin muuttamassa eri kämppiin. Tämän hetkisen tilanteen valossa jopa seinänaapureiksi, mikä on saitin kannalta paras mahdollinen skenaario. Grindingheavenin toimintaan muutto ei  siis vaikuta juuri mitenkään. Parasta tässä on se, että molemmat saa hiukan omaa liikkumatilaa.

Pari viikkoa sitten allekirjoittaneeseen puun takaa hyökännyt flunssavirus on saatu biitattua kokonaan. Kahteen - kolmeen viikkoon oon tasan kerran treenannut kuntopyörällä, muuten painonpudotusprosessi etenee erittäin hyvin tämänhetkisellä ruokavaliolla. Ensviikon jälkeen on toivottavasti -15kg taulussa 4kk projektin jälkeen, joten erittäin tyytyväisiähän tässä on oltava.

Suunnitelmissa olis 1½ viikon päästä taas lähteä viikoksi reissun päälle Kordon kanssa, suuntana tällä kertaa luultavasti Pohjois-Suomi. Tarkoituksena olisi pitää ns. "Korkean paikan leiri", omana henkilökohtaisena tavoitteena on olla koko reissu ihan pannu jäässä ja nauttia pohjoisen talvisista maisemista. Kuviot alkaa siis olemaan suht selvät ainakin itelle. Toivottavasti neuvottelut majoituspaikasta menee nappiin. Blogimatskua siis luvassa jälleeeeen kerran.

Päätän päivitykseni tältä kertaa tähän, nauttikaa blogin antimista ja kirjoittakaa palautetta joko keskustelun puolelle tai sähköpostilla/IRC-kanavalla. Kiitti ja morot!

Standard kuoppaukset käynnissä?
tallennettu

Kordo
Ylläpito

Poissa Poissa

kordoomi@elisanet.fi
Profiili WWW Sähköposti
« Vastaus #59 : 09.12.2009, 18:13:20 »

Peloton kaveri kommentoimassa Interpolin steikkauskohua

Vannon, että olen tätä kirjoitusta kirjoittaessa täysin selvinpäin, sielun voimiin en ota kantaa. Tällä kirjoituksella yritän lähinnä motivoida ja piiskata itseäni parempaan suorituskykyyn, joka on ollut Ruotsin reissun jälkeen täysin kadoksissa. Olen kaikinpuolin peloton kaveri, mutta ainoa asia, jota yleensä pelkään on oman suorituskyvyn, aktiivisuuden ja mahtipontisen elämänilon menettäminen. Olen siis reenannut viime päivät ihan paskasti, pelannut pokeria paskasti ja muutenkin tuntuu, että en saa tällä hetkellä mitään järkevää aikaan.

Asiat tuntuvat silti ainakin teoriassa menevän koko ajan vain parempaan ja parempaan suuntaan. Olen jopa siirtynyt reilun puolen sinkkusekoilun jälkeen jälleen parisuhteen ihmeelliseen maailmaan. Mietin melkein päivittäin, kuinka asiat voivat muuttua, niin nopeesti huonosta lähes täydelliseksi ja kun tietyn pisteen on saavuttanut, niin tulee pelko, että tietyillä ratkasuilla olisi suurempi merkitys siihen, että asiat lähtevät luisumaan huonompaan suuntaan.

Tässä kohtaa voi lukijalle taas tulla sellanen fiilis, että mitä helvettiä tää jätkä taas setittää, mutta kirjoittamisella on itselle erittäin terapeuttinen vaikutus ja on erittäin mukava päästä purkaan omaa pääkoppaa jotenkin konkreettisesti.

Noo, mutta lopetetaan paskan jauhaminen ja siirrytään oikeisiin aiheisiin.

Pohjois-Suomi on paikka, jota lähdetään tänä sunnuntaina noin viikoksi valloittamaan. Mitään tarkkaa ei olla vielä sovittu, mutta ens maanantaina ollaan VIP-katsomossa seuraamassa Suomen parasta fanikulttuuria, kun Rovaniemen Kiekko iskee Pohjois-Suomen herruudesta Kajaanin Hokkia vastaan. Koko ensi viikko on tarkoitus pyhittää hotelli- ja mökkielämälle, pelaan paljon pokeria ja tehdään sivustoja parempaan kuosiin. Kaikki Pohjois-Suomessa vaikuttavat lukijat ottakaa meihin vaan rohkeesti yhteyttä ja sovitaan miittejä. Ainakin Kajaani-Oulu-Rovaniemi akselilla on täysin mahdollista sopia tapaamisia. Meidäthän tavoittaa helposti IRC-kanavan tai mesen välityksellä.

Ruotsin reissusta oli aika kovat paineet, tiukan aikataulun ja tärkeiden miittien takia, niin on tosi siistiä päästä välillä chillailu pohjaselle reissulle, toivottavasti on paljon lunta ja Samppanen pääsis näkeen ekaa kertaa elämässään oikeen poron, ei niillä oikeesti oo punasta nenää, ei ainakaan sellasta, mikä voimakaksikolla jossain kohtaa reissua tulee oleen! 

Sen lisäks, että tarkoitus olis grindata elämäni suurin määrä pokeria ja hoitaa sivustoja, niin visioidaan aika paljon tulevaa vuotta. Ollaan kuitenkin isojen muutosten edessä. Muutan ens vuoden alussa seinän toiselle puolelle vähän parempiin oloihin ja Samppanen perii siinä samassa tän vanhan luukun. Odotan muuttoa innolla ja tulee hyvä fiilis, kun ei tarvi enään antaa Samppasen kärsiä parisuhteen tuomista päivittäisistä meiningeistä.

Sitten ajankohtaisiin pokeriaiheisiin. Olen seurannut alkuviikon erittäin huolestuneena Pokeritiedossa vellovaa kohua Miikka "Interpol" Anttosen ympärillä. En tunne kyseistä henkilöä, enkä harrasta steikkaamista, joten en lähde hakemaan köyttä tallista, mutta haluaisin tuoda pari omaa huomiota kohusta esille.

Steikkaus kulttuuri nykyisillä säännöillään on täysin järjetöntä ja ihmettelen, että eri sivustojen ylläpidot eivät ole asiaan puuttuneet jo aikaisemmin. Steikkaaminen on ehkä pokeriskenen suurinta harmaata aluetta, koska "pimeetä" rahaa liikutellaan edestakaisin huikeita määriä ja kaikki steikkaamisella saavutettu voitto on verolle ilmoitettavaa tuloa, ja uskaltaisin väittää, että suurin osa steikkaajista ei näin tee. Lisäksi on käsittämätöntä miten surutta jengi iskee rahaa puolituntemattomien ihmisten tileille ja tässä tapauksessa vielä ihmisen, jonka raha-asioiden hoidossa on ollut ongelmia jo aikaisemmin (Interpolin omien sanojen mukaan blogista luettuna).

On täysin jokaisen ihmisen oma asia, mihin rahojaan tunkee ja mitä ilmoittaa minnekkin, mutta jo pelkästään ajatellen pokerin asemaa Suomessa on järjetöntä ruokkia tälläistä pokerikulttuuria, joka suorastaan kannustaa epärehellisiä ihmisiä erilaisiin virityksiin ja kannustaa steikkaajia tekemään toimintaansa "pimeänä".

Interpol on yksi Suomen parhaista pokeriblogittajista ja värikynä pysyy miehen kädessä kauniisti, mutta valehteleminen on varmasti asia, mikä kadottaa pohjan hienoimmistakin tarinoista. Toivottavasti asiat järjestyy ja Interpol ymmärtää pyytää pokeriskeneltä nöyrästi anteeksi, niin tämäkin episodi on muutaman kuukauden päästä taakse jäänyttä elämää. Ennen kuin joku älähtää, miksi Interpolin pitäisi pyytää anteeksi, niin vastaan, että hänen tarinassaan alkaa oleen liian monta aukkoa, valehtelua ja viimeinen niitti omasta mielestäni tuli, kun Pokeritieto tarjoutui välienselvittäjäksi, mutta Interpol ei tähän suostunut. Kyllähän nyt jokainen ymmärtää, että steikkaajien rahat on pidettävä erillään ja niistä ei saa käyttää ropoakaan omiin tarkoituksiin. Tässä siis minun henkilökohtainen mielipide asiaan ja tämä on ainoa foorumi, missä aion kohua kommentoida.

Nyt aion psyykata oman suorituskykyni äärimmilleen ja lähden punttasalin hämärään nostamaan rautaa. Palaan uudella blogikirjoituksella jälleen ensi viikolla!
tallennettu

Sivuja: 1 2 [3] 4   Siirry ylös
  Tulostusversio  

Siirry:  

MySQL pohjainen foorumi PHP pohjainen foorumi Powered by SMF 1.1.7 | SMF © 2006-2008, Simple Machines LLC Validi XHTML 1.0! Validi CSS!