Help enemmän pelanneet?
Olen pelaillut nyt vähän aikaa pienimpiä NL (Full Ring) pelejä Partyllä ja Unibetillä.
Usein vastaan tuleva tilanne on ollut että saan käteen AK, AQ, AJ, teen 3-4xbb korotuksen melkein joka positiosta ja saan 1-3 maksua. Sitten Floppi ei osu ja on esim. tyyliin T74 rainbow (kuitenkin siten ettei osu omiin kortteihin mitenkään). Bettaan puoli pottia ja tulee yleensä vielä yksi maksu tai joskus kaksi. Sitten Turn taas jotain sälää (=ei osumaa omiin). Kuinka jatkaa???
Jos olen OOP ja maksajia on enemmän kuin yksi, en löisi c-bettiä lainkaan tuolla tasolla, koska siellä maksetaan niin oudoilla käsillä loppuun asti. Olen valmis luopumaan kädestä, ellei värinvetoja tms. suoraa...
Jos olen positiossa ja maksajia on enemmän kuin yksi saatan lyödä c-betin, jos edellä ovat checkanneet vain, mutta c-bet vähintään 2/3 potti - potti.
Jos vain yksi maksaja, voisin lyödä c-betin OOP sekä POSITIOSTA.
Jos saan maksuja turnille enkä osu, olen valmis luopumaan kädestä.
Jos lyö Turnilla puoli pottia tai saman kuin edellisen korotuksen tulee maksu. Kaverilla joku veto tai pari kiinni, joten olet melko varmasti perässä jos et saa Riverillä apua. Pitäskö Turnillä chekata vai lyödä enemmän (esim reilu potti)?
Entäpä jos kaveri bettaa edellä? -->onko fold automaattisesti?
Jos roikut vielä Riverillä mukana (kaverit ei tippuneet Turnin bettaukseen) eikä river osu, niin kuinka sitten pelata? Iskeä vieläkin panosta vai check-fold?
Mielestäni on kyseenalaista lyödä tuolla tasolla 2nd barrelia ilman osumia. Olisin valmis luopumaan hanskasta. Jos todella haluat lyödä turniin, niin vähintään potti. Jos saat maksun tai rereissun, olet auttamatta jäljessä ja pahasti. Toki jos pöydässä jokin värinveto, niin vastustaja saattaa vetää sitä. Tällöin jos riverillä ei osu, niin vastustaja luopuu. Jos tällaisen tilanteen löytää, voi iskeä loppuun asti, mutta aika hyvät riidit pitää olla vihusta, että tietää vetävän värin ja luopuvat river, jos ei osu.
:seam