24.05.2012, 16:29:01 *
Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.

Kirjaudu käyttäjätunnuksen, salasanan ja istunnonpituuden mukaan

Etusivu   Ohjeet Haku Kalenteri Kirjaudu Rekisteröidy  
Sivuja: [1]   Siirry alas
  Tulostusversio  
Kirjoittaja Aihe: Kuinka jatkaa Ax jos Floppi ei osu?  (Luettu 423 kertaa)
Dormi69

Poissa Poissa

Profiili
« : 06.07.2007, 13:28:03 »

Help enemmän pelanneet?

Olen pelaillut nyt vähän aikaa pienimpiä NL (Full Ring) pelejä Partyllä ja Unibetillä.

Usein vastaan tuleva tilanne on ollut että saan käteen AK, AQ, AJ, teen 3-4xbb korotuksen melkein joka positiosta ja saan 1-3 maksua.

Sitten Floppi ei osu ja on esim. tyyliin T74 rainbow (kuitenkin siten ettei osu omiin kortteihin mitenkään). Bettaan puoli pottia ja tulee yleensä vielä yksi maksu tai joskus kaksi.

Sitten Turn taas jotain sälää (=ei osumaa omiin). Kuinka jatkaa???

Jos lyö Turnilla puoli pottia tai saman kuin edellisen korotuksen tulee maksu. Kaverilla joku veto tai pari kiinni, joten olet melko varmasti perässä jos et saa Riverillä apua. Pitäskö Turnillä chekata vai lyödä enemmän (esim reilu potti)?
Entäpä jos kaveri bettaa edellä? -->onko fold automaattisesti?

Jos roikut vielä Riverillä mukana (kaverit ei tippuneet Turnin bettaukseen) eikä river osu, niin kuinka sitten pelata? Iskeä vieläkin panosta vai check-fold?
tallennettu
FiST67

Poissa Poissa

Profiili
« Vastaus #1 : 06.07.2007, 13:36:57 »

Mun mielestä toi tasku vanhenee jo heti flopiin. Riippuu tietysti mukana olevista vihuista, onko tiukkoja, roikkujia, selkeitä bluffareita ja ennen kaikkea miten olet itse pelannu aiemmin. Jos olet tahkonnut samalla kaavalla, samassa pöydässä jo tunnin, niin maksaja sun riveri bluffille löytyy enemmin kuin varmasti Grin
tallennettu

IronFiST Bubble Master
Kordo
Ylläpito

Poissa Poissa

kordoomi@elisanet.fi
Profiili WWW Sähköposti
« Vastaus #2 : 06.07.2007, 15:58:23 »

Tälläiseen tilanteeseen on aika vaikea antaa yksiselitteisiä vastauksia, mutta tarjoan joitain huomioita esittämiisi kysymyksiin.

Lainaus
Sitten Turn taas jotain sälää (=ei osumaa omiin). Kuinka jatkaa???
Ota ilmaista korttia, jos siihen mahdollisuus. Ei ole mitään järkeä syöttää vihuja, jotka kuitenkin roikkuvat pohja parilla.

Lainaus
Pitäskö Turnillä chekata vai lyödä enemmän (esim reilu potti)?
Minun mielestä pahin virhe minkä useat pelaajat pienillä tasoilla tässä kohtaa tekevät AK, AQ ja AJ käsillä on joka streetilla turha panostaminen, varsinkin kun vastassa on roska boardi ja vihu roikkuu loppuun asti kärkiparilla ja vie isoksi kertyneen potin "ilmaiseksi".

Lainaus
Entäpä jos kaveri bettaa edellä?
Riippuu tietysti vihun bettauksen koosta, sinun positiosta ja arviosta mille kädelle vihun pistät.

Lainaus
Jos roikut vielä Riverillä mukana (kaverit ei tippuneet Turnin bettaukseen) eikä river osu, niin kuinka sitten pelata? Iskeä vieläkin panosta vai check-fold?
Parempi on check/foldata, kun yrittää tehdä suuria sooloiluja.

Pitää muistaa että pienillä tasoilla ABC-pokeri voittaa aina. Sad
tallennettu

http://www.grindingheaven.com - Grinding Heaven, lifebook ala Kordo & Samppanen
toober

Poissa Poissa

t.ooder@hotmail.com
Profiili WWW Sähköposti
« Vastaus #3 : 07.07.2007, 00:15:01 »

itse yrittäisin kyllä turnissa ilmaista korttia. ja riippuen pelaajasta maksaisin hänen korotukset taikka fold. riippuu niin paljon pelaajasta Wink
tallennettu
seamless

Poissa Poissa

Profiili
« Vastaus #4 : 07.07.2007, 02:50:25 »

Help enemmän pelanneet?
Olen pelaillut nyt vähän aikaa pienimpiä NL (Full Ring) pelejä Partyllä ja Unibetillä.
Usein vastaan tuleva tilanne on ollut että saan käteen AK, AQ, AJ, teen 3-4xbb korotuksen melkein joka positiosta ja saan 1-3 maksua. Sitten Floppi ei osu ja on esim. tyyliin T74 rainbow (kuitenkin siten ettei osu omiin kortteihin mitenkään). Bettaan puoli pottia ja tulee yleensä vielä yksi maksu tai joskus kaksi. Sitten Turn taas jotain sälää (=ei osumaa omiin). Kuinka jatkaa???

Jos olen OOP ja maksajia on enemmän kuin yksi, en löisi c-bettiä lainkaan tuolla tasolla, koska siellä maksetaan niin oudoilla käsillä loppuun asti. Olen valmis luopumaan kädestä, ellei värinvetoja tms. suoraa...

Jos olen positiossa ja maksajia on enemmän kuin yksi saatan lyödä c-betin, jos edellä ovat checkanneet vain, mutta c-bet vähintään 2/3 potti - potti.

Jos vain yksi maksaja, voisin lyödä c-betin OOP sekä POSITIOSTA.

Jos saan maksuja turnille enkä osu, olen valmis luopumaan kädestä.

Jos lyö Turnilla puoli pottia tai saman kuin edellisen korotuksen tulee maksu. Kaverilla joku veto tai pari kiinni, joten olet melko varmasti perässä jos et saa Riverillä apua. Pitäskö Turnillä chekata vai lyödä enemmän (esim reilu potti)?
Entäpä jos kaveri bettaa edellä? -->onko fold automaattisesti?

Mielestäni on kyseenalaista lyödä tuolla tasolla 2nd barrelia ilman osumia. Olisin valmis luopumaan hanskasta. Jos todella haluat lyödä turniin, niin vähintään potti. Jos saat maksun tai rereissun, olet auttamatta jäljessä ja pahasti. Toki jos pöydässä jokin värinveto, niin vastustaja saattaa vetää sitä. Tällöin jos riverillä ei osu, niin vastustaja luopuu. Jos tällaisen tilanteen löytää, voi iskeä loppuun asti, mutta aika hyvät riidit pitää olla vihusta, että tietää vetävän värin ja luopuvat river, jos ei osu.

:seam
tallennettu
JPG_FIN

Poissa Poissa

jpg_fin@hotmail.com
Profiili Sähköposti
« Vastaus #5 : 07.07.2007, 05:47:12 »

Turha on muita rikastuttaa joten ite checkaisin tai foldaisin.
tallennettu
KeksiQ

Poissa Poissa

Profiili
« Vastaus #6 : 07.07.2007, 06:59:47 »

Flopilla 3/4 pottia ja jos tulee maksu, niin sitten koitetaan saaha ilmainen riveri turnilla. Jos turnista roskaa, niin kippi. Joskus kannattaa myös kokeilla check-reissua tossa tilanteessa. Esim oot sb:ssä ja button vaa maksanu sitten korotat bb kippaa button maksaa. Floppi tulee vaikkapa 3 6 9 rainbow checkaat nyt button saattaa betsata vaikkapa 3/4 tai puoli pottia, mutta korotat vähän päälle minimin. Tässä vaiheessa se todennäköisesti callaa vaa jollain open suora vedolla, joka selviää, kun panostaa turnilla jonku verran. Ja siinä vaiheessa saattaa kipata myös 9x käden.
tallennettu
Aces_club

Poissa Poissa

Profiili Sähköposti
« Vastaus #7 : 07.07.2007, 11:47:17 »

Ei ikinä check raisea flopilta jos itse korottanut 4xbb pre.vaikka 2 vihuakin maksaa..flopilta jatkolyönti.vihuilla osuu floppi noin 24-27%kerroista joten korottajalla on siinä se 50% lyöntietu.Aina flopista c-bet kun itse korottanut pre.Muista myös,ettei omallekkaan kohdalle se floppi osu kuin sen n.25% kerroista.
tallennettu
Sivuja: [1]   Siirry ylös
  Tulostusversio  

Siirry:  

MySQL pohjainen foorumi PHP pohjainen foorumi Powered by SMF 1.1.7 | SMF © 2006-2008, Simple Machines LLC Validi XHTML 1.0! Validi CSS!