25.05.2012, 07:57:27 *
Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.

Kirjaudu käyttäjätunnuksen, salasanan ja istunnonpituuden mukaan

Etusivu   Ohjeet Haku Kalenteri Kirjaudu Rekisteröidy  
Sivuja: [1]   Siirry alas
  Tulostusversio  
Kirjoittaja Aihe: APUA::: miten pelataan turnausten lopussa?  (Luettu 645 kertaa)
Wippiyai

Poissa Poissa

Profiili WWW Sähköposti
« : 25.02.2008, 10:01:11 »

Avauduin taas blogiini, joka toimii vähän niinkuin päiväkirjana itselleni.

Lukko turnauksissa on nyt kyllä niin totaalinen että tarvitsisin hieman jelppivä.

Voisiko joku kertoa kuinka turnauksissa pitää loppuvaiheessa pelata. Sittareiden pitäisi olla hyvää harjoitusta isojen turnausten loppuun. Pärjään hyvin sittareissa, mutta en koskaan isoissa turnauksissa.

:::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::
Huonon pelaajan blogi: http://mkebpb.wippiesblog.com/ 
:::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::

Pelasin taas viikonloppuna muutaman "ison" turnauksen. Iso on hipsuissa koska turnaukset oli isoja pelaajamääriensä puolesta, ei sisäänoston.

Kun ei osaa, niin ei osaa. Pärjäsin turnauksissa ihan niin hyvin kuin osasin odottaa. Pelaan alussa tiukasti kasvatellen pinoa hiljalleen. Sitten törmään biittiin joka vispaa minut pihalle. Tämähän on ihan OK, noin käy kaikille aina silloin tällöin. Minäkin onnistun joskus välttämään huonon onnen, ja nousen rahasijoille.

Kun blindit nousee, mene täysin lukkoon. Hyvä kouluesimerkki nähtiin eilen. Pelasin varmaa pokeria reilun 200 pelaajan aloittamassa turnauksessa. Tunsin olon mukavaksi aina rahasijoille asti, mutta sitten alkoi köhiminen.

Kun pelaajia oli 40 jäljellä omistin 15. isoimman pinon. Suurin piirtein noilla paikkeilla alkoivat ongelmat. En saanut minkäänlaisia kortteja, ja jouduin vetäytymään sohvan taakse piiloon josta kippailin käden toisensa jälkeen.

Pelaajia oli 20 jäljellä ja olin voittanut yhden all-in lyönnin ysiparilla. Pinoni oli 7. suurin. Hätää ei varmaankaan olisi pitänyt olla, mutta minä olin täysin paniikissa.

Miten ihmeessä tuossa tilanteessa pitää pelata?Huh?? Joka ainoa käsi korotellaan ennen floppia niin että joutuisin antamaan puolet rakkaista merkeistäni maksaakseni. Pitäisikö tässä tianteessa puskea esim A7o tyyppisellä kädellä? Kippasin noita nimittäin ainakin pari kappaletta. Entä KJo tai QTs. Minun tiukkaan tyyliini moinen ei vain sovi, ja varmaankin tästä syystä en turnausten lopussa pärjää.

Pahimmin vihlaisi kun minulle jaettiin napilla 33. Keskipositiosta tuli jälleen normaalit korotus ja vastakorotus. Mietin pitkään mutta kippasin. Kavereilla oli AK - KK. Olin siis pahasti  jäljessä, mutaa turnilla olisin saanut setin ja olisin triplannut stäkkini.

Kippi oli ennen turnia oikea, mutta pitäisikö turnausten loppuvaiheessa puskea tuon kaltaisissa tilanteissa?

No, kippailin käsiä urakalla aina finaalipöydän kynnykselle. Pelaajia oli 12 jäljellä minun ollessa 11. Paniikki oli nyt jo sietämätöntä. Niinpä kun olin juuri lahjoittanut hiton kalliin ison blindin, sain pikku sokealla käteen KTs. Keskipositiosta tuli tietysti taas korotus. Maksu olisi vienyt 2/3 merkeistäni, joten päätin puskea all-in. Muut kippasivat, mutta maksu oli tietenkin automaattinen alkuperäiselle korottajalle. Varsinkin kun kädessä oli piilossa QQ. Pöytään kasa mitättömiä blanccoj, ja meikäläisen tarina päättyi taas surkeasti.

Olisikohan pitänyt puskea pelkällä ässällä aikaisemmin, ja jättää typerä KTs kokonaan pelaamatta. Kukahan osaisi auttaa surkeata pelaajaa???

tallennettu

Huonon pelaajan blogi  ---> http://mkebpb.wippiesblog.com/
BigTonza

Poissa Poissa

BigTonza

BigTonza@hotmail.com
Profiili
« Vastaus #1 : 25.02.2008, 10:57:07 »

Tuskin sää surkee oot niinku ite väität. Varmaan todella monella on vaikeuksia ton loppu pään pelaamisen kanssa. Oma mielipide että kun tulee sopiva hetki pitää puskee A pienellä  eli aggressiivisuus on kaiken a ja o. Mutta täytyy vie huomauttaa että mää oon tuskin oikee henkilö neuvoon viime aikoina ei oikein oo turnaus menestystä tullu.
tallennettu

No money, no funny!! ála BigTonza
Wippiyai

Poissa Poissa

Profiili WWW Sähköposti
« Vastaus #2 : 25.02.2008, 14:19:43 »

No joo, aivan surkea tuskin olen.  Roll Eyes Jotain varmaan teen oikein kun pääsen kuitenkin kohtuullisen usein 30 sakkiin.

Mutta totaalinen aseettomuus tuolla lopussa on alkanut kaihertaa mieltä. Eikä vähiten sen vuoksi, että aina kun nousen vastarintaan keskinkertaisella tumpulla, törmään oikeaan käteen. Onko niin että vain minulle jaetaan hanttikortteja turnausten kalkkiviivoilla.  Wink (Salaliittoteoria)

Onko mainitsemasi sopiva hetki potin avaaminen. Eli kun pääsee avaamaan potin, se on OK jopa "ässäroskalla"?? Entäs kun kaveri iskee kylkeen? Siinä alkaa pelkkä ässä näyttää melko haaleelta.
tallennettu

BigTonza

Poissa Poissa

BigTonza

BigTonza@hotmail.com
Profiili
« Vastaus #3 : 25.02.2008, 14:30:03 »

Riippuu kuinka pitkällä ollaan ollaanko jo FTssä vai vielä 50 jäljellä onko shorttipöytä vai fulli. En nyt aivan EPstä aikais millään roskalla huitoon mutta sanotaan että keskiposiosta kun kaikki foldaa muhun niin A8 tyyppisellä kädellä voisin puskee. Tästäkin asiasta voi olla montaa mieltä. Tosin jos ajattelee niin sieltä ei melkein tuu ku paremmalta kädeltä maksu mutta voi olla et joku maksaa KQ tyyppisellä kädellä...
tallennettu

Samppanen
Ylläpito

Poissa Poissa

Profiili Sähköposti
« Vastaus #4 : 25.02.2008, 16:15:39 »

Mulla samanlainen ongelma, yleensä MTT:ssä menee hyvin mut sittarit kusee. Kannattaa pistää muistiin ihan ensimmäisistä blindeista saakka että millasia pelaajia sun pöydässä istuu. Jos tiukka pelaaja korottaa blindejen ollessa 600/1200 3xbb, on hänellä luultavasti AT, AJ, AQ, AK, QQ, KK tai AA jos kyseessä taas on löysä pelaaja ja panostaa saman verran epäillä kyseisen pelaajan yrittävän stiilata blindeja tiukoilta pelaajilta. Jos sulla itellä on hyvä positio, saat helposti kusetettua TAG -pelaajalta blindit koska ne tuskin tossa vaiheessa enää millään paskoilla rupee pelaa. Ja siihen riittää ihan Ax suittarit ja offarit, QJ, JK, QK jne.

Ja toisinpäin, jos sulla on MP:ssä KK ja tiukka pelaaja pikku blindilta heittää all-in, voi kyseessä ihan hyvin olla blindin varastamisyritys. Mä lähtisin maksaa tossa tilanteessa. Tarkkaile sun vihujen pelaamista koko ajan.

En oo kyllä itekkää mikää turnausharja, kyl joku varmaa sua auttaa.  Wink
tallennettu

Lifebook á la Kordo & Samppanen - www.grindingheaven.com
ernesti29

Poissa Poissa

Profiili Sähköposti
« Vastaus #5 : 25.02.2008, 16:17:23 »

Riippuu kuinka pitkällä ollaan ollaanko jo FTssä vai vielä 50 jäljellä onko shorttipöytä vai fulli. En nyt aivan EPstä aikais millään roskalla huitoon mutta sanotaan että keskiposiosta kun kaikki foldaa muhun niin A8 tyyppisellä kädellä voisin puskee. Tästäkin asiasta voi olla montaa mieltä. Tosin jos ajattelee niin sieltä ei melkein tuu ku paremmalta kädeltä maksu mutta voi olla et joku maksaa KQ tyyppisellä kädellä...

Niin... Eli siis jos maksua ei tuu ku paremmalta kädeltä tai KQ-tyyppiseltä kädeltä, jonka kanssa tuo olisi about coinflip, niin onko pusku kannattava? Mun taktiikka ois ennemminki kyylätä niitä parempia kortteja eikä millään ässäroskalla puskea. Puskeminen riippuu kanssa tosi paljon pöydästä, esim. jos pöytä on löysä ja maksurange puskullesi hyvin laaja, ei kannata puskea ku hyvillä.
tallennettu
BigTonza

Poissa Poissa

BigTonza

BigTonza@hotmail.com
Profiili
« Vastaus #6 : 25.02.2008, 16:41:44 »

Niin... Eli siis jos maksua ei tuu ku paremmalta kädeltä tai KQ-tyyppiseltä kädeltä, jonka kanssa tuo olisi about coinflip, niin onko pusku kannattava? Mun taktiikka ois ennemminki kyylätä niitä parempia kortteja eikä millään ässäroskalla puskea. Puskeminen riippuu kanssa tosi paljon pöydästä, esim. jos pöytä on löysä ja maksurange puskullesi hyvin laaja, ei kannata puskea ku hyvillä.

Tää riippuu niin monesta asiasta jos on stäckiä niin sillon voi odotella niitä käsiä mut jos on shorttistäcki niin sillon tarvii puskee vähän heikommillakin.
tallennettu

FiST67

Poissa Poissa

Profiili
« Vastaus #7 : 25.02.2008, 17:32:37 »

Mä odottelen suosiolla AA-JJ, AK-ATs, KQ-KJs, näillä pusketaan. Pienemmillä pareilla mukaan, jos on halpaa ja jos osuu niin check-raise, raise, re-raise, tilanteen mukaan. Ja yleensä FT:ssäkin löytyy selvästi pöydän heikoin pelaaja Grin, siltä on usein tosi helppo viedä chipit, oli se sitten lo-stack tai chipleader Cool. Totaaliset bluffit onnistuu yleensä aika harvoin FT:ssä, paremmin mun mielestä sijolla 11-30 tai varsinkin bublen lähestyessä. Toi bubblen lähestyminen on yleesä paras paikka kerätä merkkejä loppu kahinoihin. Ja sitte selkeä muutos tiukkaan agressiiviseen.

Jos joku on erimieltä, niin kertokaa se Wink. Mulla nää on aika usein toiminu Smiley.
tallennettu

IronFiST Bubble Master
monikala

Poissa Poissa

Profiili
« Vastaus #8 : 25.02.2008, 20:12:26 »

Turnausten loppupäässä olen ottanut itelleni rajaksi tuon 10xBB stackin, eli jos on 10xBB tai vähemmän, niin pusken heti kun paikka tulee. Ja aina siis All-in tai fold, melkeen 15xBBhen asti.
Usein kun on pöydässä melkein kaikilla alle 30BB, niin peli menee all-in tai fold moodiin. Jos näitä puskuja satelee koko ajan, hanskaa ei tule ja pino kuihtuu, niin siinä vaiheessa kun on tuo 10xBB jäljellä niin ensimmäinen kerta kun sulle kipataan pf pusket kaiket sisään. Sanoisin kippaavani näissä tilanteissa 20% käsistä tai alle.

Sitten jos puhutaan 15x - 30xBB stackista, niin on mahdollista alkaa rystelemään jos pöytä tiukka, löysässä pöydässä ei kannata noin pienellä stäkillä kuin kipata ja pelata kädet joilla on valmis menemään all-in pf.
Ryösteleminen on aina openreissaamista, poikkeuksena squeeze, jota en tee ellei ole loistava setup.
yli 30BB stackilla voi pelata vapaammin, kuitenkin turnauspelissä alle 100BB stackilla ei kannata hirveästi "antaa löysää" eli maksella. Bet, Raise or Fold ovat useimmiten oikeat vaihtoehdot.

Openreissaaminen muualta kuin myöhäsestä on riskipeliä, liikaa vihuja joilla saattaa olla laput.

Nimenomaan turnauspelin loppupäässä taito ja muiden pelaajien tuntemus korostuvat kun jokainen ratkaisu voi olla viimeinen. Pitää osata ryöstää blindejä, nähdä heikkouksia joita rankaista all-in korotuksilla ja mieluiten selvitä heads upiin näyttämättä kertaakaan korttejaan.

Pari kikkaa vielä:

Shortstackina 15-20BB SB:ltä tai BB:ltä hyvä kikka on maksaa yksinäinen (jos useampi pelaaja vastassa älä tee tätä) korotus ja mennä OOP all-in mihin tahansa floppiin. (jotkut menevät allin kaikkiin floppeihin joissa ei ole ässää)

Hieman isommilla stackeilla voit maksaa positiosta yksinäisen korotuksen ja mennä c-bettiin allin jos flopissa ei ässää.

Ei tullu nyt muita mieleen.

Peruslinjana turnauksissa tulee aina muistaa että kyse on selviytymistaistelusta, last one standing wins. Tämän takia turhat riskit tulee välttää aina jos mahdollista, kuitenkin tulee ymmärtää ettei tilannetta saa päästää toivottomaksi ja blindien noustessa riskejä on joskus pakko ottaa.

tallennettu
Wippiyai

Poissa Poissa

Profiili WWW Sähköposti
« Vastaus #9 : 26.02.2008, 00:07:35 »

Cry

Kiitokset neuvoista. Ehkä sitten joskus osaan niitä noudattaa. En vielä tänään  Cry

Eikun lisää itkua blogissa...

Huonon pelaajan blogi: http://mkebpb.wippiesblog.com/

Alan pikku hiljaa uskoa että olen jotenkin kirottu. Voittoa ei tule ei sitten hevon-vitun-perkeleen millään.

Pelasin taas tänään taalan hintaisen freezeout mittelön. Pari-kolmesataa aloitti turnauksen (en oikein tiedä mistä löytäisin tarkan luvun) ja  reilun parin tunnin läiskimisen jälkeen pöly laskeutui pelipöydän ympärillä. Ja hiiri oli kaivettava esiin patterin välistä, ehjänä onneksi.

Turnauksen ensimmäinen tunti oli todellista selviämistaistelua. En saanut ainuttakaan pelattavaa tumppua. Stäkki kutistui 1500 -> 650. Floppiprosenttini oli alle 7%. Olin jo heittää pyyhkeen kehään, kun minulle jaettiin peräkkäisinä käsinä, ensin KK ja sitten AA. En ollut pelannut käden kättä ehkä puoleen tuntiin, mutta sain silti ensin tuplattua ja sitten triplattua, kun molemmat parit piti loppuun asti.

Tuon jälkeen sainkin sitten jo pelata  hieman rennommin.

Peli kulkikin mukavasti, nyt en edes tuntenut tavallista paniikkia finaalipöydän lähestyessä. Tein jopa uskaliaita bluffi-maksuja flopilla. Ainakin kahdesti sain potin vietyä noin turnilla lyöden minireissun.

Finaalipöytään astelin 4. suurimalla stäkillä. Hetken tilannetta kyttäiltyäni osuin jack-pottiin. Olin isossa blindissa kourassa surkea 42. Potista kehkeytyi mallia family, kun minireissun jälkeen löytyi kaksi maksajaa ja pikku blindikin lähti leikkiin mukaan. Mietin tovin käteni surkeutta, mutta koska potti houkutteli ja oddistkin oli kohdallaan maksoin.

Floppi tärähti pöytään 356, ja kuinka ollakkaan, aloin pitää kädestän. Tein minireissun johon vastattiin minikorotuksella ja puolen potin kokoisella re-reissulla. Ei muutakuin all-in. Toisella oli 66 ja toisella A6. Turni ja riveri blankkoja, ja meikäläinen chip leadiin.

Viisi pelaajaa jäljellä.

Siinä pelailtiin normaalia peliä, ryöstelin aika ajoin onnistuneesti pitäen chip leadin vakaasti handussa.

Kunnes....

Sain käteen KK. Korotin 3xbb, sain kolme maksajaa joista yksi meni heti all-in. toinen maksaja oli chip-kakkonen jolla oli vain hieman vähemmän merkkejä kuin minulla. Tuuppasin all-in ja sain maksun kolmannelta veijarilta. Nyt olimme siis kolmistaan all-in, chip-kakkosen pohtiessa tilannetta, ja kipaten lopulta.

Kortit nurin KK - AJ  - QQ. Tilanne näytti maukkaalta.

Flopissa oli kuitenkin Q ja riveriltä löytyi ässä. Hävisin siis molemmat potit ja putosin kolmanneksi.

Tätä seurasi pitkä kuiva jakso ilman pelattavia kortteja. Kun pelaajia oli kolme jäljellä sain lopulta käteeni ässän jolla puskin all-in. Kikkerinä toimi 9. Sain maksun chipleaderiltä kädessään JTo. Flopilta kurkisteli jätkä ja meikäläisen lento katkesi siihen.

Vituttaa niinku pientä talvioravaa, kun käpy on jäässä...
tallennettu

FiST67

Poissa Poissa

Profiili
« Vastaus #10 : 26.02.2008, 01:03:23 »

No FT yli 200 pelaajan porukasta ei oo huono! Ja vielä paranee jos olit viides. Jatkoon samoilla eväillä, kyllä se osuma sieltä tulee Wink.
tallennettu

IronFiST Bubble Master
Wippiyai

Poissa Poissa

Profiili WWW Sähköposti
« Vastaus #11 : 26.02.2008, 11:32:28 »

Onhan se noinkin...

Kirjoitin tuon tarinan heti turnauksesta pudottuani, siis tilanteessa missä oli vaikeuksia nähdä näppäimistöä laajenneiden sieraimien takaa.  Angry

Nukuttuani yön yli, tuntemukset ovat jo vähän toisenlaiset. Olihan kolmas sija sentään paras suoritukseni ikinä isommassa turneessa. Lisäksi pitäisi olla tyytyväinen etten missään vaiheessa sulkeutunut kuoreen, vaan pelasin ihan loppuun asti.

Lisäksi tuntemuksia lievensi uuden pokerilehden viimeisellä sivulla ollut viisaus, en muista sanasta sanaan mutta idea on seuraava:

Lainaus
Voittaminen on seurausta oppimisen kautta parantuneesta pelistä. Jos voittaminen on itse tarkoitus, et voi voittaa.

Niin kauan kun tuupin pikselikolikot pikselipöydän keskelle ennakkosuosikkina, olen oikeilla jäljillä. Loppuhan on sitten tuurista kiinni, jota ei tunnetusti voi ohjailla.
tallennettu

Samppanen
Ylläpito

Poissa Poissa

Profiili Sähköposti
« Vastaus #12 : 26.02.2008, 13:58:57 »

Niin kauan kun tuupin pikselikolikot pikselipöydän keskelle ennakkosuosikkina, olen oikeilla jäljillä. Loppuhan on sitten tuurista kiinni, jota ei tunnetusti voi ohjailla.

Todella hyvin sanottu kyllä.
tallennettu

Lifebook á la Kordo & Samppanen - www.grindingheaven.com
monikala

Poissa Poissa

Profiili
« Vastaus #13 : 27.02.2008, 01:51:09 »

On se hyvin sanottu.

Se millaisia riskejä turnauksissa kannattaa ottaa, onkin eri asia.
tallennettu
Sivuja: [1]   Siirry ylös
  Tulostusversio  

Siirry:  

MySQL pohjainen foorumi PHP pohjainen foorumi Powered by SMF 1.1.7 | SMF © 2006-2008, Simple Machines LLC Validi XHTML 1.0! Validi CSS!