Avauduin taas blogiini, joka toimii vähän niinkuin päiväkirjana itselleni.
Lukko turnauksissa on nyt kyllä niin totaalinen että tarvitsisin hieman jelppivä.
Voisiko joku kertoa kuinka turnauksissa pitää loppuvaiheessa pelata. Sittareiden pitäisi olla hyvää harjoitusta isojen turnausten loppuun. Pärjään hyvin sittareissa, mutta en koskaan isoissa turnauksissa.
:::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::
Huonon pelaajan blogi:
http://mkebpb.wippiesblog.com/ :::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::
Pelasin taas viikonloppuna muutaman "ison" turnauksen. Iso on hipsuissa koska turnaukset oli isoja pelaajamääriensä puolesta, ei sisäänoston.
Kun ei osaa, niin ei osaa. Pärjäsin turnauksissa ihan niin hyvin kuin osasin odottaa. Pelaan alussa tiukasti kasvatellen pinoa hiljalleen. Sitten törmään biittiin joka vispaa minut pihalle. Tämähän on ihan OK, noin käy kaikille aina silloin tällöin. Minäkin onnistun joskus välttämään huonon onnen, ja nousen rahasijoille.
Kun blindit nousee, mene täysin lukkoon. Hyvä kouluesimerkki nähtiin eilen. Pelasin varmaa pokeria reilun 200 pelaajan aloittamassa turnauksessa. Tunsin olon mukavaksi aina rahasijoille asti, mutta sitten alkoi köhiminen.
Kun pelaajia oli 40 jäljellä omistin 15. isoimman pinon. Suurin piirtein noilla paikkeilla alkoivat ongelmat. En saanut minkäänlaisia kortteja, ja jouduin vetäytymään sohvan taakse piiloon josta kippailin käden toisensa jälkeen.
Pelaajia oli 20 jäljellä ja olin voittanut yhden all-in lyönnin ysiparilla. Pinoni oli 7. suurin. Hätää ei varmaankaan olisi pitänyt olla, mutta minä olin täysin paniikissa.
Miten ihmeessä tuossa tilanteessa pitää pelata?

? Joka ainoa käsi korotellaan ennen floppia niin että joutuisin antamaan puolet rakkaista merkeistäni maksaakseni. Pitäisikö tässä tianteessa puskea esim A7o tyyppisellä kädellä? Kippasin noita nimittäin ainakin pari kappaletta. Entä KJo tai QTs. Minun tiukkaan tyyliini moinen ei vain sovi, ja varmaankin tästä syystä en turnausten lopussa pärjää.
Pahimmin vihlaisi kun minulle jaettiin napilla 33. Keskipositiosta tuli jälleen normaalit korotus ja vastakorotus. Mietin pitkään mutta kippasin. Kavereilla oli AK - KK. Olin siis pahasti jäljessä, mutaa turnilla olisin saanut setin ja olisin triplannut stäkkini.
Kippi oli ennen turnia oikea, mutta pitäisikö turnausten loppuvaiheessa puskea tuon kaltaisissa tilanteissa?
No, kippailin käsiä urakalla aina finaalipöydän kynnykselle. Pelaajia oli 12 jäljellä minun ollessa 11. Paniikki oli nyt jo sietämätöntä. Niinpä kun olin juuri lahjoittanut hiton kalliin ison blindin, sain pikku sokealla käteen KTs. Keskipositiosta tuli tietysti taas korotus. Maksu olisi vienyt 2/3 merkeistäni, joten päätin puskea all-in. Muut kippasivat, mutta maksu oli tietenkin automaattinen alkuperäiselle korottajalle. Varsinkin kun kädessä oli piilossa QQ. Pöytään kasa mitättömiä blanccoj, ja meikäläisen tarina päättyi taas surkeasti.
Olisikohan pitänyt puskea pelkällä ässällä aikaisemmin, ja jättää typerä KTs kokonaan pelaamatta. Kukahan osaisi auttaa surkeata pelaajaa???
:::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::